Używanie pałeczek jest kluczowym elementem chińskiej kultury. Podobnie jak historia Chin czy chińskie znaki, ważne, a nawet niezbędne, jest opanowanie tej sztuki, jeśli chcemy pracować pewnego dnia w kraju znanego z Kung Fu, herbaty i fajerwerków!
Dla tych, którzy mieli okazję podróżować do Chin, znajomość języka jest oczywistym wymogiem przy zamówieniu posiłku lub zwykłej komunikacji i rozmowie z mieszkańcami. Teraz wyobraź ten sam wymóg w kontekście przedsiębiorczości!
Nauka mandaryńskiego w biznesie to zdecydowanie wyzwanie dla Polaków, jednak język ten jest coraz częściej używany, a handel bardzo często odbywa się w języku chińskim.
Język znika, gdy ludność, która nim mówi, nie ma już pieniędzy i władzy, by go używać.
Chiny zdecydowanie nie znajdują się w takiej sytuacji. Proces liberalizacji, ogromna populacja, rozwijająca się klasa średnia i rozwinięta gospodarka propagują naukę chińskiego jako języka obcego.
Nawet jeśli wiemy, że najlepsi lingwiści nie koniecznie posiadają talent do marketingu, warto zdecydować się na naukę chińskiego, jego słownictwa i gramatyki, aby zdobyć świetną posadę.
Sprawdźmy dlaczego warto postawić na naukę języka chińskiego i dowiedzmy się dlaczego warto mówić i pisać po chińsku, aby pracować dla firmy w Chinach.
Poznaj różnorodne sposoby na naukę chińskiego....
Kierunki uniwersyteckie stawiają na Chiny

Biorąc pod uwagę poziom profesorów-badaczy, jakość kształcenia i integrację studentów w miejscu pracy, uczelnie publiczne i prywatne mają wiele do zaoferowania...
Szkoły zarządzania i inżynierii w sektorze prywatnym promują współpracę z Chinami i innymi krajami azjatyckimi, proponując inicjatywy, które podążają za ekonomicznym i językowym trendem studiowania języka chińskiego lub studiowania w Chinach.
Korzystając z okazji, że spora część życia potencjalnych i zrekrutowanych studentów odbywa się online, uczelnie biznesowe lub inżynierskie zamieszczają info o nowatorskich projektach w Internecie. Przykładem takich projektów są: partnerstwa akademickie, wdrożenie podwójnych dyplomów czy nawet przeniesienie kampusu do Chin.
Jest to zatem równoległy kierunek w biznesie, komunikacji, a nawet marketingu, na którym studenci podejmują podstawowy kurs języka chińskiego, zarówno pisemnie, jak i ustnie, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy w Chinach, dla którego „wymagana jest znajomość języka chińskiego i chińskiego dialektu”. Początkujący mogą wziąć lekcje języka i kultury, aby zacząć uczyć się skomplikowanych chińskich znaków i opanować wymowę i wyrażenia. Posiadanie nauczyciela chińskiego, który jest native speakerem, pomoże Ci opanować chińską dykcję i nauczyć się płynniejszego mówienia.
Poza posadami w dziale finansów i stanowiskami wymagającymi solidnej wiedzy technicznej, zagraniczni lub chińscy rekruterzy szukają pracowników, którzy znają chińską kulturę i biegle posługują się językiem, szanują tradycyjne wartości Smoka i posiadają doświadczenie praktyczne w języku, aby szybko odnaleźć się w środowisku zawodowym.
Odkryj 10 najważniejszych powodów, aby uczyć się chińskiego!
Naucz się mandaryńskiego, aby być częścią Rynku przyszłości

Gospodarka i branża biznesowa w Chinach rozwijają się szybciej, niż popularność Jackie Chana (zdobywcy Oscara).
Dzięki temu rozwojowi, potencjał chińskiego rynku gospodarczego powinien wzrosnąć w nadchodzących latach, podobnie jak zapotrzebowanie na obcokrajowców mówiących po mandaryńsku lub kantońsku.
Obecnie liczby rosną i nie kłamią:
- Król handlu elektronicznego - kiedy mówimy o handlu przez Internet, często myślimy o Stanach Zjednoczonych... Jednak Chiny wyprzedzają wszystkich konkurentów - pokrywają 52,1% sprzedaży online o wartości 2 bilionów dolarów w 2021 roku.
- Branża kinematograficzna: w ostatnich latach Chiny przodują pod względem przychodów z kinematografii. Jeśli chodzi o ilość produkcji, nad Chinami góruje tylko indyjski Bollywood.
- Gry mobilne: przemysł w pełni wylęgający się na zachodzie od kilku lat, przepisy na gry na telefony komórkowe w Chinach sprawiły, że ziściło się marzenie niejednego miliardera. Średnia pobrań dla gry produkcji chińskiej wynosi ponad 1 milion, w porównaniu do ogólniej średniej pobrań gier mobilnych - ok. 550 tysięcy.
- Turystyka: pandemia mocno odbiła się na Chinach, powodując spadek ilości turystów z 6 milionów w roku 2019 do 3,2 miliona w 2021 r. Niemniej jednak kraj powoli wraca do łask, a turystyka wyrównuje straty.
Mimo statusu nowej największej gospodarki, Chiny, jak wiele krajów na świecie, pozostają podatne na naturalny i potężny urok zagranicznych produktów.
Produkty zagraniczne są wciąż popularne w Chinach, w szczególności produkty zachodnie. W 2015 roku nie mniej niż 35% chińskich kupujących złożyło zamówienia na zagranicznych stronach, podczas gdy w 2014 r. stanowili tylko 26%.
Polska i jej reputacja rzetelności luksusowych produktów sprawia, że jest wiele firm, które od kilku lat są już jedną nogą w Państwie Środka. Producenci chińscy poszukują utalentowanych pracowników ze znajomością języka chińskiego, którzy potrafią wyrażać się po mandaryńsku i znają ichińskie zwyczaje.
Dowiedz się, dlaczego nauka chińskiego ułatwia podróżowanie!
Znalezienie posady na chińskim rynku pracy

Krzywa bezrobocia mogła ostatnio spaść w Polsce, ale nadal trudno jest znaleźć pracę.
Rywalizacja w poszukiwaniu pracy w Polsce zaostrza się, a języki obce, pobyty za granicą w celach immersji, a także szczególne doświadczenia są teraz bardzo cenione przez pracodawców!
Nawiązywanie relacji biznesowych z Chinami i rola, jaką polskie firmy odgrywają w tym kraju, sprawiają, że warto uwzględnić znajomości języka mandaryńskiego „czytanego, mówionego i pisanego” w CV!
Aby wykonać tłumaczenia, zająć się chińskim klientem lub odpowiedzieć na zapytanie, Twoja znajomość języka jest atutem, który będzie wysoko ceniony w środowisku pracy.
Niezależnie od tego, czy nauczyłeś się chińskiego w szkole biznesu, poprzez imersję językową w chińskiej uczelni, czy nawet z prywatnym korepetytorem - na stronie Superprof znajdziesz wielu korepetytorów - znajomość języka chińskiego jest bardzo cennym atutem.
Dowiedz się, jak poznanie kultury chińskiej może pomóc w nauce chińskiego...
Naucz się chińskiego mandaryńskiego, aby zarządzać zespołem

Kiedy mówię po polsku, to po to, żeby kupować, a nie sprzedawać...
W zasadzie wraz z rozwojem klasy średniej, potencjałem rynku i zainteresowaniem produktami zachodnimi – jak wspomniano wcześniej – firmy szukają sprzedaży głównie w Chinach.
Produkty, usługi, a nawet wiedza ekspercka, ludzie Zachodu marzą o oferowaniu w Chinach szeregu dóbr, którym trudno odmówić. Pomimo atrakcyjnego aspektu rynku, Chińczycy różnią się kulturowo od krajów pochodzenia łacińskiego oraz słowiańskiego i trudniej ich przekonać, niż możemy to sobie wyobrazić.
Chiński biznesmen często nie zadzwoni do Ciebie, jeśli nie znasz jego języka. Umiejętność mówienia po chińsku z prawidłową wymową jest dużym plusem.
Bariera językowa to fundamentalny problem dla firm próbujących wejść na rynek zagraniczny.
Mówienie po mandaryńsku, rozumienie transkrypcji w fonetyce pinyin, swobodna dykcją, uspokoi chińskich rozmówców. Docenią formę okazania szacunku, która ułatwi Twoje starania komercyjne.
To rozwiązanie jest znacznie skuteczniejsze w nawiązywaniu relacji gospodarczych niż korzystanie z usług tłumacza, który może nie przetłumaczyć wszystkiego z obawy, że obrazi jednego z dwóch uczestników komunikacji...
Znajomość chińskiego może nie być koniecznością, ponieważ znajdziesz wielu rozmówców znających angielski, ale używanie języka gospodarza daje przewagę konkurencyjną, która nie jest bez znaczenia i może się bardzo opłacić...
Poza tym, aby zwiększyć produktywność i efektywność zarządzania, nauka chińskiego to idealne rozwiązanie dla polskiego menedżera. Wyobraź sobie, że potrzebujesz tłumacza za każdym razem, gdy musisz rozmawiać ze swoim zespołem. Głuchy telefon, które może sprawiać problemy z komunikacją kosztowne dla Twojej firmy, nawet dla szefów pracowników.
Wyszukaj kurs mandaryńskiego Warszawa, aby móc się dalej rozwijać.
Sam język to nie wszystko. Kultura chińska musi być zrozumiana i przyswojona przez menedżera, aby uniknąć wszelkich gestów, pozdrowień, uwag lub znaków, które mogłyby zostać błędnie zinterpretowane i sprawić, że Twój współpracownik poczuje się zawstydzony.
Zarządzanie jest nauką humanistyczną, dlatego konieczne jest zrozumienie wartości chińskich pracowników, aby poprawić współpracę.
Artykuł ciekawy, dziękuję (choć niezbyt dobrze przetłumaczony). Nie wiedziałam, że w 2015 roku aż 35% Chińczyków kupowało na nie chińskich stronach internetowych.To dla mnie bardzo cenna informacja. Ciekawe jak ta sytuacja wygląda teraz
Artykuł został poprawiony, a wartości statystyczne zmienione na stan z roku 2021. Jeśli chodzi o zamówienia na zagranicznych stronach internetowych, to wydaje się, że tendencja jest raczej zwyżkowa, przynajmniej w kontekście transakcji między Azją a Europą. Głównie chodzi o zagraniczne kosmetyki, które wydają się cieszyć wyjątkową popularnością w Chinach.
https://market-insights.upply.com/en/against-the-downturn-cross-border-e-commerce-in-the-europe-asia-trade-lane
Pozdrawiam!