Kiedy marzysz o zostaniu profesjonalnym tancerzem, jedna rzecz jest niezbędna: elastyczność.

Elastyczność pozwala najlepszym tancerzom wyróżniać się i poruszać z wdziękiem. Czy Michael Jackson byłby w stanie zrobić swój słynny moonwalk, gdyby jego nogi nie były elastyczne?

Ale to nie król popu potrzebuje naszej pomocy.

Zanim dotrzesz do miejsca, do którego dążysz, musisz przejść cały zestaw ćwiczeń tanecznych, rozgrzewek tanecznych i ćwiczeń rozciągających. I rób to tak często, jak to możliwe, aby osiągnąć konkretne wyniki.

Ćwiczenia, pozy, mięśnie do pracy, powiemy ci o wszystkim, co musisz wiedzieć.

Dlaczego Warto Poprawić Swoją Elastyczność?

Niezależnie od tego, czy chcesz zostać gwiazdą wśród tancerzy lub po prostu zrobić wielkie wrażenie na przyszłorocznym pokazie talentów, rozwijanie elastyczności jest codziennym treningiem zarówno dla tancerzy amatorskich, jak i profesjonalnych.

To wymaga czasu i wysiłku.

Jeśli nie odziedziczyłeś zespołu hipermobilości stawów (BHJS), to małe szanse na to, aby w mniej niż tydzień zrobić jakiekolwiek postępy. Jeśli zbliża się termin twojego wstępu, od razu zapomnij o karkołomnych treningach, bo możesz sobie zrobić krzywdę.

Ale jakie są rzeczywiste korzyści z większej elastyczności?

Tancerze muszą być tak samo elastyczni, jak muskularni. Jeśli porozmawiasz z jakąkolwiek osobą z BHJS, powie ci ona, że ​​nie zawsze łatwo jest przenosić ciężkie przedmioty, jeśli jesteś naprawdę elastyczny, ale nie masz wystarczająco dużo mięśni.

Musisz znaleźć idealną równowagę.

Jednak elastyczność ma wiele zalet dla tancerzy. Ułatwia wykonywanie pewnych ruchów, takich jak szpagaty, ale także ruchy nóg i inne pozycje.

A elastyczność tancerza nie jest zarezerwowana dla profesjonalistów, ponieważ wiele stylów tanecznych wymaga od ciebie zwinności. Tak, nawet hip-hop!

Elastyczność wchodzi w grę nie tylko podczas szpagatu. Elastyczność zapewnia zgrabniejsze ruchy i większą płynność pozycji.

kobieta w podskoku na plaży
Twoje zdrowie jest najważniejsze! | źródło: Unsplash - Laurencia Soesanto

Dodatkowo wykonywanie ćwiczeń elastycznych jest korzystne dla twojego zdrowia. Każdy powinien to robić, nawet ci, którzy nie tańczą.

Jeśli siedzisz w biurze przez cały dzień, plecy w końcu zaczną się garbić, ciągnąc ramiona w dół. Ponieważ regularne siedzenie nie jest idealną pozycją pod względem zdrowia.

Ruszaj się i wykonuj ćwiczenia, aby utrzymać prostą postawę, abyś nie zginał pleców.

Rozciąganie mięśni pomaga również ogólnie poczuć się lepiej. Na przykład łatwiej będzie się schylić lub wejść po schodach.

Nad Którymi Częściami Ciała Powinieneś Pracować?

Uzyskanie elastyczności jest dość szerokim pojęciem. Rzeczywiście możliwe jest zwiększenie elastyczności praktycznie we wszystkich częściach ciała. Wystarczy spojrzeć na akrobatów, jeśli potrzebujesz dalszego przekonania.

Więc nad którymi częściami ciała pracujesz, kiedy chcesz być tancerzem?

Rozciąganie Nóg

To pierwsza część ciała, która przychodzi na myśl, mówiąc o elastyczności tancerzy. Szpagaty tureckie i francuskie są zawsze pierwszą rzeczą, która przychodzi ludziom na myśl.

Elastyczne nogi pozwalają wykonywać poprawne skoki w tańcach klasycznych, ale także zapewniają zmysłowość potrzebną do salsy lub zdolność wykonywania imponujących ruchów w hip-hopie.

Istnieje wiele ćwiczeń rozciągających mięśnie nóg, najważniejsze jest, aby pamiętać o regularnych ćwiczeniach.

Ćwiczenia Rozciągające Plecy

Zaniedbanie rozluźnienia pleców jest dużym błędem, kiedy zaczynasz chodzić na zajęcia taneczne w okolicy lub jeśli chcesz zostać profesjonalnym tancerzem.

Plecy to część ciała, która nadaje tancerzowi postawę. Musi być wystarczająco umięśniony, aby utrzymać trudne pozycje, ale wystarczająco elastyczny, aby poprawnie się wyginać.

Grupa balerin w bialych sukienkach w pozycji baletowej
Tradycyjne formy tańca wymagają dużej siły pleców. | źródło: Unsplash - Michael Afonso

Rozciąganie Ramion i Rąk

Wykonywania pięknych ruchów z wdziękiem nie można się nauczyć z dnia na dzień.

Wymaga to długiej pracy, aby rozluźnić nie tylko ręce, ale także ramiona, ale również ramę taneczną górnej części ciała.

Elastyczność tych części ciała pozwala poruszać rękami w prawie dowolnym kierunku, nie czując się niezręcznie lub niezręcznie.

Wszystkie części ciała muszą być starannie wytrenowane, aby stać się dobrym tancerzem. Całe ciało jest doskonałym narzędziem do ekspresji artystycznej, można je rozwijać i wykorzystywać do przekazywania emocji.

Zwiększenie elastyczności całego ciała nie jest wykluczone, wręcz przeciwnie.

Stań Się Bardziej Elastycznym Dzięki Jodze

Elastyczność można osiągnąć poprzez uprawianie jogi.

Pozy w medytacji jogi i te dla rozwoju fizycznego mogą być równie trudne.

Joga, powszechnie stosowana w ostatnich latach, znana jest ze zwiększonej elastyczności, a także zapewniania dobrego samopoczucia osobom, które ją uprawiają.

Joga pozwala ci skupić się na istnieniu w danej chwili i słuchać wewnętrznych uczuć i emocji.

Użycie jogi do uelastycznienia w tańcu jest zatem bardzo dobrym pomysłem. Na przykład możesz odbyć sesję 20 minut jogi przed lekcjami tańca lub uczęszczać naprzemiennie na lekcje tańca i lekcje jogi.

Upewnij się jednak, że rozpoczniesz zajęcia jogi w towarzystwie wyszkolonego instruktora jogi, który wie, co robi, aby nie zranić się źle wykonując ruchy.

Sam sobie uświadomisz, a twój nauczyciel to potwierdzi, że aby naprawdę cieszyć się jogą, ważne jest, aby umieć się oderwać od rzeczywistości. Lekcja szeroko nauczana także na lekcjach tańca w okolicy.

Kobieta na plaży w wodzie w pozycji siedzącej
Czerp korzyści z jogi! | źródło: Unsplash - Simon Rae

W ten sposób rozluźniają się twoje ciało i mięśnie. Kluczem jest znalezienie połączenia między ciałem a duchem.

Ćwicząc zrelaksowany umysł i ciało, będziesz w stanie wykonywać różnego rodzaju  pozycje.

To tak, jakbyś był elastyczny przez całe życie, wcale o tym nie wiedząc.

Pozycja „pies z głową w dół” pomoże ci odkryć elastyczność całego ciała, a pozycja „rozciągania do przodu w siadzie” jest okazją do pracy w dolnej części pleców i tyłu nóg.

Pozycja krowiego pyska, pozycja spętanego kąta, wiele z tych ruchów może ci pomóc w dążeniu do większej elastyczności.

Najlepsze Ćwiczenia na Elastyczność

Aby stać się wzorem elastyczności, trenuj regularnie, wykonując powtórzenia ruchów w oparciu o ćwiczenia rozciągające towarzyszące tańcu.

Rozciąganie Szyi

Stój prosto. Twoje plecy również powinny być proste.

Przechyl głowę w lewo, a następnie połóż lewą rękę na prawym uchu. Delikatnie pociągnij, aż poczujesz napięcie w szyi i górnej części pleców.

Utrzymaj pozycję przez 30 sekund, oddychaj, a następnie zrób to samo po drugiej stronie.

Rozluźnianie Miednicy

Nadal stojąc, unieś ręce, trzymając dłonie razem. Powoli opuść klatkę piersiową z ramionami wyprostowanymi, aż utworzysz kąt prosty w stosunku do nóg. Przytrzymaj przez 30 sekund i powtórz co najmniej pięć razy.

Ćwiczenie to rozluźnia ciało poprzez pracę mięśni miednicy, takich jak pośladki, ścięgna podkolanowe i kulsz lędźwiowy.

Rozluźnianie Ramion

Aby rozluźnić mięśnie ramion, takie jak przednie naramienne i piersiowe, stań z nogami lekko rozstawionymi i zgiętymi kolanami.

Połącz grzbiet dłoni razem za plecami i postaraj się je maksymalnie podnieść.

Rozciąganie Mięśni Odwodzących

Ćwiczenie to wykonuje się siedząc na podłodze lub na macie do ćwiczeń, jeśli chcesz, aby było wygodniej.

Złóż podeszwy stóp i przyciągnij je do siebie. Delikatnie opuść miednicę, uważając, aby plecy były wyprostowane.

Zgięcie pleców spowoduje tylko obrażenia.

Powinieneś być w stanie poczuć napięcie w udach.

Kobieta uprawiająca jogę w okwieconym ogrodzie
Pamiętaj o prawidłowym oddychaniu! | źródło: Unsplash - CATHY PHAM

Rozciąganie Nóg

To bezpieczne działanie jest bardzo skutecznym ćwiczeniem fundamentalnym.

Usiądź i rozłóż dwie nogi przed sobą, palce u nóg są skierowane do góry. Następnie spróbuj dotknąć palcami rąk i utrzymać tę pozycję przez 30 sekund, jeśli możesz.

Jeśli nie, użyj paska, który trzeba umieścić za podeszwami stóp, aby wydłużyć dystans i ułatwić ćwiczenie.

Wszystkie te ćwiczenia należy wykonywać w ramach rozgrzewki lub zaraz po treningu. Ćwiczenia, które zdecydowanie pomogą ci zdać egzamin tańca w szkole średniej!

Muszą być wykonywane konsekwentnie, aby zobaczyć wyniki.

Nawet jeśli nie masz codziennych zajęć tanecznych, nic nie powstrzymuje cię to od poświęcenia 10 lub 15 minut dziennie tym ćwiczeniom.

Możesz nawet być w stanie trenować przy biurku w pracy.

Niemniej jednak zalecamy wykonywanie tych ćwiczeń w środowisku, w którym czujesz się komfortowo i jest wystarczająco przestronne.

Wynik zależy wyłącznie od ciebie, czasu, który chcesz przeznaczyć na ćwiczenia i twojego podstawowego poziomu. Pamiętaj, że elastyczność nie jest osiągana w ciągu jednego dnia, ale przy wytrwałości i motywacji wszystko jest możliwe.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Taniec ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Marta

Pozytywnie zakręcona idealistka. Straszna psiara i wielbicielka gier planszowych. Fascynatka lingwistyki, kreatywnego myślenia i samorozwoju.