Taniec, mimo że uważany jest za formę ekspresji artystycznej, jest przede wszystkim sportem.

Sportem, który wymaga przygotowania fizycznego przed rozpoczęciem treningu.

Twoje mięśnie muszą być rozgrzane, aby działać poprawnie i uniknąć kontuzji. Jednak przygotowanie obejmuje również ćwiczenia rozciągające lub relaksacyjne.

Ważne jest także środowisko, w którym trenujesz. Zorganizuj optymalne warunki, wybierając odpowiednie miejsce, stosowny strój i dobrą muzyką, a czemuż by nie.

Co jest potrzebne, aby przygotować się do tańca? Znajomość wiedzy technicznej, opanowanie szpagatu, wykonanie ćwiczeń relaksacyjnych?

Ćwiczenia Rozciągające na Dobry Początek Treningu

Niemożliwe jest rozpoczęcie sesji sportowej, a tym samym lekcji tańca bez uprzedniego rozciągnięcia. Może to doprowadzić do kontuzji, których leczenie będzie utrudnione, jeśli regularne trening są koniecznością.

Rozciągnięcia taneczne pozwalają rozgrzać i zrelaksować mięśnie. Krok, który jest jeszcze bardziej istotny, jeśli chcesz jak najszybciej osiągnąć postęp w tej dyscyplinie.

Aby rozpocząć rozgrzewkę, przygotuj się!

Zacznij od doboru stroju, który będziesz nosić podczas sesji. Wybierz miękkie i elastyczne ubranie, aby móc swobodnie się poruszać.

Twoje środowisko jest również bardzo ważne, w celu zapewnienia rozgrzewki w najlepszych warunkach. Jeśli nie masz miejsca w domu, idź do parku lub siłowni.

Kiedy już będziesz gotowy, które mięśnie rozciągniesz?

Odpowiedź: całe ciało!

Nawet jeśli w tańcu niektóre mięśnie są bardziej obciążone, tak jak ścięgna podkolanowe lub mięśnie lędźwiowe, całe ciało służy do wykonywania choreografii.

Pomyśl więc o rozciągnięciu ramion, szyi, pleców, miednicy, kolan, kostek, nadgarstków itp.

Kobieta siedząca na macie, rosciągająca górne partie ciała
Pamiętaj o znaczeniu rozciągania! | źródło: Unsplash - Dane Wetton

Proste ćwiczenia mogą skutecznie rozciągać wszystkie te części ciała. Przypomnij sobie lekcje wychowania fizycznego w szkole.

Na przykład, możesz próbować dotykać palców u nóg bez zginania kolan lub robić szpagat. Jeśli chodzi o szyję, nadgarstki i kostki, to delikatnie je zginaj.

Wszystkie te ćwiczenia powinny zająć ci około 10–15 minut. Zawodowym tancerzom, którzy poświęcają czas na pracę z każdym mięśniem, może to zająć więcej czasu.

I nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą, a przynajmniej jeszcze nie jesteś, nie bój się poświęcić czasu na rozgrzewkę. Pomaga to nie przeciążać mięśni.

Ponadto rozgrzewka pozwoli ci się zrelaksować i rozluźnić po męczącym dniu w pracy.

Ćwiczenia Elastyczności

Tancerze mają jedną cechę, która jest szczególnie poszukiwana; elastyczność.

Aby zauważyć ogromną różnicę, wzmocnić nogi i poruszać się z gracją, musisz znaleźć właściwą równowagę między kulturystyką a elastycznością.

Relaks może przynieść wiele korzyści.

Może nie tylko pomóc ci w karierze zawodowej tancerza, ale także wywrzeć pozytywny wpływ na twoje zdrowie.

Szczególnie osobom pracującym w biurach zaleca się regularne ćwiczenia w zakresie rozwijania elastyczności, nawet jeśli wykonuje się je tylko przy biurku.

Ćwiczenia mięśni i stawów poprawiają ogólne samopoczucie i zapobiegają problemom zdrowotnym w przyszłości.

Wchodzenie po schodach, ogrodnictwo, turystyka - wszystko staje się łatwiejsze, gdy zyskujesz elastyczność. Twoje mięśnie są bardziej aktywne i w formie.

Ćwiczenia relaksacyjne są zawsze dobrym pomysłem dla twojej kariery lub zdrowia.

Podczas tańca niektóre części ciała są ważniejsze niż inne, na przykład plecy lub nogi. W szczególności te części umożliwiają wykonywanie szpagatów, jeśli są wystarczająco elastyczne.

Kobieta rozciągająca się na łące
Elastyczność przydaje się do wszystkich tańców. | źródło: Unsplash - Dominik Wycisło

Aby poprawić elastyczność, czy jest coś lepszego niż joga?

Joga jest często używana do relaksu i uczenia się, jak żyć chwilą. Ale wiadomo również, że joga pozwala na wykonywanie dość szalonych pozycji, które wymagają dużej elastyczności.

W miarę postępów w tej dyscyplinie staniesz się także bardziej elastyczny.

Joga jest także świetna do relaksu. Szczególnie rozluźnia mięśnie, co pozwala ogólnie być bardziej elastycznym.

Pamiętaj jednak, zaczynając przygodę z tą dyscypliną, poproś o pomoc prywatnego nauczyciela lub weź udział w zajęciach jogi. Ćwiczenia mogą być skomplikowane i niebezpieczne, jeśli nie wiesz, co robisz.

Oczywiście są też bardziej tradycyjne ćwiczenia rozwijające elastyczność.

Mogą być podobne do ćwiczeń rozgrzewkowych, ale nieco bardziej zaawansowane, ponieważ dla każdego ruchu zaleca się utrzymanie pozycji przez 20 do 30 sekund.

Uda, nogi, szyja, ramiona, całe ciało może być rozluźnione.

Jak Zrobić Szpagat

Szpagat w tańcu jest elementem wielu choreografii, niezależnie od stylu tańca (taniec klasyczny, salsa, taniec rytmiczny, taniec współczesny, tango, Zumba, hip-hop, taniec na rurze, bachata, modern jazz, Kizomba, Charleston, taniec afrykański, itp.).

Nauczony od najmłodszych lat pozwala wykonywać wiele pozycji, w tym ruchy tańca klasycznego. Aby zostać najlepszym tancerzem i zaimponować Augustinowi Egurrola, musisz się napracować!

Mimo że większość tancerzy zaczyna bardzo wcześnie, rozpoczęcie nauki jako osoba dorosła nie jest niemożliwe. Może to zająć trochę więcej czasu, ale dotrzesz do celu, jeśli będziesz wystarczająco zmotywowany.

Utrzymanie dyscypliny to pierwsza rada, jaką mogę ci dać.

Zaangażuj się w ćwiczenia i nie wykonuj ich zbyt szybko. Jeśli to zrobisz, mogą nie być tak skuteczne.

Ćwicz dość często, jeśli chcesz szybko nauczyć się wykonywać szpagaty. Dwie lub trzy sesje w tygodniu to dobre tempo.

Z drugiej strony codzienne ćwiczenia, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony, mogą powodować problemy z mięśniami i stawami.

Ale jeśli jesteś zapalonym sportowcem, zacznij śmiało.

I nie zapomnij się rozgrzać.

Ma to bezpośredni wpływ na efektywność ćwiczeń, ale przede wszystkim na kondycję mięśni pod koniec sesji. Rozciąganie pozwala uniknąć bólu, który uniemożliwia chodzenie następnego dnia.

Chłopak tańczący breakdance na chodniku
Nawet tancerze breakdance muszą być elastyczni. | źródło: Unsplash - Robert Zunikoff

Po rozgrzewce przejdź bezpośrednio do ćwiczeń.

Aby wykonać szpagat turecki (męski), usiądź na podłodze, rozłóż rozciągnięte nogi i pochyl klatkę piersiową do ziemi.

Podczas wykonywania szpagatów francuskich (damskich), kilka zestawów ćwiczeń może być bardzo skuteczne w perspektywie długoterminowej.

Robienie szpagatu będzie łatwiejsze, jeśli ćwiczyłeś sport wcześniej lub nadal uprawiasz go regularnie.

Rozgrzewka i rozciąganie odbywają się we wszystkich dyscyplinach sportowych, więc powinieneś już być dość elastyczny.

Nie wahaj się za każdym razem dokonywać oceny swoich postępów i oznaczyć odległość, która dzieli cię od ziemi, aby zobaczyć, jak szybo zbliżasz się do celu. Pomoże ci to się zmotywować.

Zajęcia Taneczne w Szkołach Średnich

Niektóre szkoły średnie mogą oferować kurs tańca, który daje uczniowi możliwość nauki choreografii, a także rozwinięcia krytycznego myślenia o tańcu.

Dlaczego więc nie zacząć?

Te specyficzne zajęcia wymagają od uczniów:

  • rozwinięcia zrozumienia i wiedzy, a także umiejętności samokrytyki potrzebnych do analizy choreografii i własnego wkładu pracy w prywatne występy oraz te w zakresie repertuaru zawodowego
  • zdobywanie doświadczenie w choreografii i występach poprzez praktykę
  • zdobycie pogłębionej wiedzy na temat określonych obszarów studiów i prac zawodowych.

Praktyczne elementy kursu stanowią 55% oceny.

Ważne jest, aby mieć ogólne wykształcenie taneczne, na przykład uczniowie, którzy uczyli się tańca w szkole podstawowej i chcą kontynuować tę naukę.

Treść zajęć tanecznych w okolicy pozwala uczniom studiować przedmiot, który można rozszerzyć na szkolnictwo wyższe i promuje zdrowy styl życia poprzez świadomość znaczenia ćwiczeń i treningu.

Grupa ludzi robiąca notatki na wykładzie
Nauka tańca w szkole jest zdecydowanie ciekawsza niż matematyka. | źródło: Unsplash - The Climate Reality Project

 Jako student tańca musisz poznać kulturę choreograficzną, oglądając pokazy i studiując historię tańca, ale musisz także poznać techniki analizy tańca.

Zrób to, analizując tańce, które lubisz.

Nauczyciel jest zwykle po to, aby cię poprowadzić.

Fizycznie twoje ciało musi być również przygotowane do egzaminu. Przez cały rok ćwicz kilka ruchów, aby opanować je przed nadejściem egzaminu.

W dniu egzaminu będziesz miał czas na rozgrzanie się. Jednak to ty musisz zarządzać czasem, ponieważ będziesz musiał poświęcić kilka minut na opracowanie choreografii.

Przez cały ten czas nie zapomnij się dobrze bawić.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Taniec ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Marta

Pozytywnie zakręcona idealistka. Straszna psiara i wielbicielka gier planszowych. Fascynatka lingwistyki, kreatywnego myślenia i samorozwoju.