Z każdym nowym rokiem przychodzą nowe postanowienia noworoczne, co często odzwierciedla się w zakupie wielu karnetów na siłownię.

W Superprof wierzymy, że będziecie zmotywowani do osiągania swoich celów nawet po wygaśnięciu ważności pierwszego karnetu i niezależnie od tego, czy chcecie schudnąć, czy uzyskać tkankę mięśniową. Wybraliście właściwy artykuł!

Zamiast chodzić w klubach fitness od maszyny do maszyny, spróbujcie skorzystać z pomocy osobistego trenera, aby szybciej osiągnąć swoje cele treningowe. Z tygodnia na tydzień zaczniecie zauważać zmiany w swoim ciele i będziecie z siebie dumni, podobnie jak Wasz trener.

Ważne jest, aby utrzymać motywację!

Istnieją różne sposoby śledzenia swoich postępów i otrzymywania wskazówek od trenerów, niektóre z nich są metodami tradycyjnymi, a inne nowoczesnymi.

W tym artykule znajdziecie kilka wskazówek, dotyczących tego jak szybciej robić postępy i śledzić swoje osiągnięcia wraz z trenerem fitness.

Aby dowiedzieć się więcej o wskazówkach dotyczących prywatnych sesji treningowych, kliknij tutaj!

Jakie są zalety odbywania treningów indywidualnych z certyfikowanym trenerem osobistym?

Trening z osobistym instruktorem oznacza zaufanie z obu stron, które pomoże Wam w osiąganiu celów.

Istnieje kilka powodów, dla których warto zdecydować się na sesje coachingu osobistego:

  • Aby utracić masę ciała,
  • Aby wzmocnić mięśnie,
  • Aby zwiększyć ilość ćwiczeń fizycznych,
  • Aby przygotować się do zawodów lub badań wydolnościowych.

Bez względu na powód, najlepszym rozwiązaniem jest indywidualny program treningowy z certyfikowanym trenerem.

Postanowienia noworoczne są dobre, ale trener osobisty, z którym będziecie mogli spotykać się osobiście lub online, pomoże Wam utrzymać o wiele większe pokłady motywacji, niż posiadalibyście bez niego.

Dlaczego więc nie skontaktować się z trenerem Superprof, aby móc umówić się na pierwszą sesję?

Dodatkowo, warto wspomnieć, że rozpoczęcie nowego sportu z trenerem personalnym oznacza zaufanie do trenera.

Jak będzie wyglądać pierwsze spotkanie sam na sam z nowym trenerem?

Pierwsza lekcja będzie bardziej polegała na konsultacji. Aby stworzyć spersonalizowany plan treningowy, trener będzie musiał wiedzieć, czego oczekujecie i, co ważniejsze, czego potrzebujecie. Osobisty trener może także przeprowadzić indywidualną ocenę sprawności, aby zobaczyć, jakie są Wasze mocne i słabe strony oraz na jakim poziomie jesteście, aby móc dostosować do Was program ćwiczeń.

Ponadto, będziecie musieli omówić swoje cele, na przykład utrata tkanki tłuszczowej, rekreacja, modelowanie sylwetki itd.

Po tej pierwszej, często bezpłatnej konsultacji, trener ustali harmonogram szkoleń dla każdej osoby z osobna, biorąc pod uwagę jej godziny pracy, styl życia i codzienną rutynę. Z osobistym trenerem łatwo jest zmienić termin zajęć zamiast ich odwoływać, w odróżnieniu do wielu grupowych zajęć na siłowaniach.

Azjatka robiąca cardio na siłowni
Śledzenie postępów w odchudzaniu może być czasami trudne, ale nasze wskazówki Wam pomogą. (Źródło: Unsplash)

Instruktor przygotuje spersonalizowane sesje treningowe i określi Wasze cele, abyście mogli osiągnąć każdy z nich.

Kolejną zaletą treningów personalnych jest to, że będziecie trenować bezpiecznie. Trener pokaże ćwiczenia do wykonania i będzie tuż obok, aby upewnić się, że wykonujecie je poprawnie, bez ryzyka kontuzji.

Wasze ciała są świadectwem Waszych postępów

Jeśli posłuchacie wskazówek instruktora i będziecie dążyć do osiągnięcia swoich celów treningowych, po pewnym czasie zaczniecie dostrzegać zmiany w Waszych ciałach, takie jak poprawa wyglądu sylwetki, wzmocnienie siły oraz wydajności.

Niezależnie od tego, czy chcecie stracić kilo lub dwa, zredukować tkankę tłuszczową, trenować do maratonu, czy po prostu poprawić samopoczucie, my w Superprof wiemy, że oczekujecie także szybkich rezultatów!

Jest to całkowicie uzasadnione, jednak czasami wyniki nie są od razu widoczne. A może na początku zauważyliście dużą różnicę, ale teraz waga, która powinna spadać, stoi w miejscu.

Śledzenie postępów treningowych za pomocą tradycyjnych metod

Nie panikujcie tylko dlatego, że Wasza waga nie spada, ponieważ nie oznacza to, że ​​dany program ćwiczeń nie przynosi rezultatów.

Zanim więc rozpoczniecie kolejną modną dietę, wyjmijcie telefon i miarę krawiecką.

Istnieje kilka sposobów śledzenia postępów podczas treningów z instruktorem:

  • Wykonujcie pomiary ciała przed rozpoczęciem nowego programu treningowego i regularnie co kilka tygodni. Nawet jeśli waga stoi w miejscu - na przykład, jeśli tracicie tłuszcz, ale zyskujecie mięśnie - pomiary ciała pokażą czy spalacie tłuszcz, czy zyskujecie na masie mięśniowej.
  • Róbcie zdjęcia. Zdjęcia robione co miesiąc można porównać ze zdjęciami sprzed treningów, abyście byli w stanie zobaczyć rezultaty planów treningowych.
  • Zapytajcie osobistego trenera, o jego zdanie. Jego zadaniem jest śledzenie Waszego progresu oraz poinformowanie jakie są Wasze postępy.
miarka-krawiecka
Częste mierzenie się może Wam w wizualizacji swoich postępów podczas treningów. (Źródło: Unspalsh)

Wasze ciała będą najlepszym dowodem progresu w dążeniu do realizacji celów zdrowotnych i sprawnościowych. Niezależnie od tego, czy dana osoba chce schudnąć dzięki lepszemu odżywianiu i ćwiczeniu pilatesa, poprawić kondycję dzięki ćwiczeniom aerobowym lub interwałowym, przygotować się do meczu bokserskiego lub ogólnie poprawić wydolność organizmu, trener osobisty będzie obok, aby ocenić treningi podopiecznych. Jest to jedna z wielu zalet jakie posiada uczestnictwo w indywidualnych zajęciach fitness.

Im większe postępy będziecie osiągać, tym bardziej pewni siebie się staniecie i zaczniecie osiągać coraz większe sukcesy.

Kliknijcie tutaj, aby dowiedzieć się jaka jest najlepsza muzyka do ćwiczeń!

5 najlepszych aplikacji do śledzenia postępów treningowych

Trening z użyciem aplikacji fitness to dobry sposób na uzupełnienie programu treningowego z prywatnym instruktorem.

20 kilometrów, 24 000 kroków, tętno 99 na minutę, 1298 kalorii dziennie… Wszystkie dane i statystyki, które Wasz telefon może obliczyć!

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób posiada opaskę z licznikiem kroków, zegarek fitness lub inne gadżety, które zbierają dane na temat ich sprawności.

Te aplikacje mogą bardzo pomóc podczas treningu oraz dostarczyć wielu danych na temat wydajności i stanu zdrowia danej osoby podczas treningu. Oto pięć najlepszych aplikacji do śledzenia spalania kalorii podczas treningu cardio, treningu obwodowego lub śledzenia wartości odżywczych w posiłkach:

  • Endomondo: To jedna z najbardziej precyzyjnych aplikacji pod względem zbierania danych podczas programów treningowych o wysokiej intensywności. Podczas treningu ekran pokaże, jaki odcinek pokonaliście, Wasz średni rytm podczas biegu, a także liczbę spalonych kalorii. Po zakończeniu biegu Endomondo automatycznie generuje raport z planem podróży, licząc każdy kilometr, a także pokazuje przegląd treningu pod względem dystansu, rytmu, prędkości. Warto pamiętać, że ta aplikacja specjalizuje się w bieganiu.
  • 7 Minute Workout: ta aplikacja sportowa oferuje dziewięć różnych programów treningowych wraz z filmami pokazującymi ćwiczenia. Istnieją różne programy mające na celu poprawę kondycji lub powrotu do formy, w tym aplikacja do śledzenia snu lub inna do zbierania danych dotyczących jazdy na rowerze lub joggingu. Pobranie tej aplikacji jest zazwyczaj darmowe.
  • Fiit ma do wyboru serię 25- i 40-minutowych treningów. Możecie wybrać trening według typu (pilates, cardio, siła, joga…), części ciała, które chcecie ćwiczyć i poziomu trudności. Dodatkowo, aplikacja monitoruje tętno i liczy powtórzenia.
  • Strava służy do biegania, ale monitoruje również ogólną aktywność. Aplikacja jest niezwykle wygodna dla użytkownika i ma całą gamę narzędzi analitycznych do śledzenia wyników i celów.
  • Zombies Run! to niezwykle wciągająca gra przygodowa, stworzona we współpracy z angielska pisarka i scenarzystka gier komputerowych Naomi Alderman. Aplikacja zmusza gracza do ciągłego ruchu, gdyż rozgrywka polega na słuchaniu komend i uciekaniu przed zombie. W trakcie przemierzania trasy i słuchania emocjonalnej ścieżki dźwiękowej wypełniamy misje i zbieramy przydatne przedmioty. Każdy bieg staje się misją, w której każdy gracz jest bohaterem!
Kulturysta w bluzie bez rękawów
Aplikacja Zombies, Run! może nie sprawić, że będziecie wyglądać w ten sposób, ale pomoże osiągnąć Wam cele treningowe i znacznie poprawić Waszą wydolność. (Źródło: Unsplash)

3 inteligentne technologie do śledzenia postępów sprawnościowych z trenerem

Inteligentne technologie umożliwiają trenerowi osobistemu śledzenie informacji o Waszym zdrowiu w czasie rzeczywistym.

Oprócz aplikacji fitness, które można pobrać na telefon, istnieją inne inteligentne technologie, z których można korzystać podczas sesji treningowych. Jest to także prosty sposób na lepsze poznanie swojego ciała i może pomoc trenerowi w rozpisaniu Wam planu ćwiczeń, czy to wykonywanego na siłowni czy w zaciszu własnego domu.

Oto inteligentne urządzenia, które mogą towarzyszyć Wam w drodze do większej sprawności i zdrowszego ciała:

  • Zegarek Polar M400. Ten zegarek zaprogramowany do biegania z obsługą GPS mierzy w czasie rzeczywistym przebiegnięty dystans, prędkość i rytm. Podczas normalnego dnia pracy monitoruje również liczbę wykonanych kroków i spalone kalorie. Dzięki Bluetooth może połączyć się ze smartfonem, przesyłając zebrane dane do aplikacji PolarFlow. Jest to świetny sposób na pokazanie swoich wyników trenerowi osobistemu.
  • Słuchawki SMS Audio BioSPORT. Są to niezwykłe słuchawki zbierające informacje o treningach i zapewniające wysoką jakość dźwięku. Słuchawki douszne BioSPORT to efekt współpracy firm SMS Audio, firmy założonej przez rapera 50 Centa, i Intel. To gadżet z kategorii wearables, który nie tylko spełnia swoją podstawową funkcję, oferując wysokiej jakości dźwięk, ale także zbiera istotne informacje o postępach w treningach. W mierzące tętno słuchawki wbudowano czujniki biometryczne, rejestrujące dane związane z aktywnością sportową, co pozwala użytkownikom na śledzenie celów i postępów, by osiągnąć maksymalną wydajność fizyczną.

Te inteligentne technologie powinny być używane jako dodatek do odpowiednich sesji szkoleniowych z osobistym trenerem. Dają dodatkowy impuls, wystarczający, aby Was zmotywować i sprawić, że nie będziecie mogli się doczekać następnego treningu.

Rozmowa z trenerem jako najlepszy sposób na śledzenie postępów 

Choć najlepszym świadectwem postępów jest ciało, warto skorzystać z pomocy osobistego trenera, posłuchać jego rad i zadawać pytania. Nie wiecie, kiedy jest właściwy czas na rozciąganie? Zapytajcie! Nie wiecie, czy powinniście zainwestować w ciężarki, aby stworzyć domową siłownię? Zapytajcie! Możecie mówić o swoich lękach lub obawach, które uniemożliwiają Wam dawanie z siebie wszystkiego, a także o tym, co Was motywuje lub de-motywuje.

Kobieta w blond włosach podnosi ciężarki na siłowni
Nie wszystkie postępy można wyrazić w liczbach. Instruktor może poinformować, czy widzi postępy w wytrzymałości i sile podopiecznego, niezależnie od jego wagi. (Źródło: Unsplash)

Z biegiem czasu przekonacie się, że Wasz osobisty trener staje się kimś w rodzaju terapeuty, co jest ważne, ponieważ zdrowie psychiczne ma znaczny wpływ na organizm.

Ważne jest, aby nie ukrywać emocji przed instruktorem, ponieważ zauważy, czy jesteście zmęczeni lub niespokojni przez co nie ćwiczycie tak jak powinniście. Rozmowa na ten temat jest najlepszym sposobem na postęp, ponieważ jest to jedyny sposób, aby dowiedzieć się, co dokładnie stoi na drodze ku rozwoju. Nie próbujecie, bo boicie się porażki? Czy fizyczny ból nadwyrężonych mięśni osłabia motywację? Czy myślicie o swoim dniu w pracy i nie możecie się odpowiednio skoncentrować? Wasz trener będzie miał wiele wskazówek, które pomogą Wam pokonać te przeszkody. To nie jest egzamin, więc możecie okazywać słabość. Trenerzy są po to, aby pomóc znaleźć sposoby na pokonanie tych słabości!

Czy wiesz, że podczas ćwiczeń muzyka może być bardzo motywująca?

Przeczytajcie nasz artykuł, aby dowiedzieć się jak prawidłowo rozciągać się przed i po treningu!

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Trener sportowy ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Aleksandra

Jestem kreatywną i ciekawą świata osobą, która lubi poznawać nowe osoby i miejsca. Interesuję się sportem, muzyką, sztuką oraz literaturą amerykańską. Na co dzień udzielam korepetycji z języka angielskiego, co również jest moim hobby. W czasie wolnym chętnie podróżuję i czytam książki.