Kiedy zaczynacie uprawiać sport dajecie z siebie wszystko, ponieważ chcecie, aby Wasze cele treningowe dawały natychmiastowe rezultaty, na przykład:

  • Utrata 10 kilogramów w zaledwie jednym tygodniu,
  • Osiągnięcie sylwetki jak Schwarzenegger po zaledwie dwóch treningach,
  • Posiadanie ciała supermodelki cztery dni po zmianie sposobu odżywiania,
  • Posiadanie mięśni brzucha jak Cristiano Ronaldo i pośladków jak Kim Kardashian.

Ale w miarę upływu tygodni nie zauważacie żadnej zmiany, Wasza motywacja spada i tracicie zainteresowanie chodzeniem na siłownię.

Zamiast zaciągać się na siłownię, może lepszym pomysłem byłoby poszukanie trenera osobistego? Program ćwiczeń pod okiem certyfikowanego trenera osobistego może dać wspaniałe rezultaty. Trener fitness będzie w stanie przekazać swoim podopiecznym cenne informacje potrzebne do osiągnięcia ich celów i również zadba o ich motywację.

Instruktor na siłowni może pomóc Wam się zmotywować, ale będziecie musieli chodzić do centrum fitness każdego dnia. Dlaczego więc nie poszukać trenerów online tutaj w Superprof? Nasi trenerzy będą mogli przyjechać do Waszego domu, z łatwością zmienić termin spotkania i przygotować Was do rozpoczęcia odchudzania lub podjęcia treningów. Dodatkowo, sprawią, że nie będziecie się mogli doczekać kolejnych sesji treningowych!

Ceny różnią się w zależności od regionu, ale wielu naszych trenerów fitness oferuje pierwszą sesję za darmo oraz zniżki za zapisanie się na ponad 10 sesji.

Gdy już zdecydujesz się rozpocząć program treningowy z osobistym trenerem w domu lub online, wkrótce poczujecie jak zmienia się Wasze ciało i zauważycie rzeczywisty postęp w osiąganiu celów treningowych.

Dzięki ćwiczeniom Wasze mięśnie będą bardziej napięte a ciało jędrniejsze, a dzięki nauczeniu się zdrowych nawyków żywieniowych poczujecie się lepiej ze swoim ciałem.

Podczas prywatnej sesji będziecie mogli zadawać swojemu trenerowi pytania, dzięki którym pomoże Wam zidentyfikować Wasze mocne i słabe strony oraz lepiej zrozumieć progres. Często trenerzy personalni odgrywają rolę terapeutów, ponieważ zdrowie psychiczne jest bardzo ważne oraz znacznie wpływa na wydajność fizyczną. Czasami po prostu posiadanie kogoś, z kim można porozmawiać, czyni cuda. Pomagają oni wielu osobom stać się pewnym siebie, a także nauczyć ich jak zwiększać wydajność organizmu.

W tym artykule znajdziecie kilka wskazówek, dotyczących tego jak najlepiej wykorzystać trening ze swoim osobistym trenerem.

Kliknijcie tutaj, aby dowiedzieć się jaka jest najlepsza muzyka do ćwiczeń!

Odpowiednia muzyka do prywatnych sesji treningowych

Muzyka pomoże Wam zachować motywację i zapomnieć o zakwasach.

Muzyka odgrywa ważną rolę w naszym codziennym życiu. Każdego dnia widzimy dziesiątki ludzi słuchających muzyki podczas codziennych podróży, podczas spacerów czy w drodze do pracy.

W sporcie jest tak samo.

Sportowcy często słuchają muzyki o wysokiej intensywności podczas treningu.

Muzyka może pomóc Wam zachować rytm podczas treningu cardio lub aerobiku. Osoby trenujące boks również mogą skorzystać z odpowiedniej muzyki, aby każde z ich uderzeń było pełne siły!

Maratończycy przekonują, że muzyka pomaga im utrzymać rytm i sprawia, że długie odcinki będą wydawać się krótsze.

Różne badania wykazały, że bieganie do muzyki pomaga zwiększyć wydajność. Badanie przeprowadzone na brytyjskim uniwersytecie dowiodło, że spośród 20 dwudziestoletnich sportowców biegnących sprintem na 400 m lepiej radzili sobie ci, którzy słuchali muzyki.

Biegnąca kobieta i słuchająca muzyki przez słuchawki
Bieganie podczas słuchania muzyki może znacznie poprawić wyniki biegacza. (Źródło: Unsplash)

W badaniu z 1991 roku dwóch amerykańskich naukowców udowodniło, że słuchacze wolniejszej, bardziej lirycznej muzyki mają lepsze wyniki w sportach wytrzymałościowych.

Amerykanie Anshel i Marisi przeprowadzili kolejny test rowerowy, który udowodnił, że muzyka zsynchronizowana z pedałowaniem pomaga im lepiej niż muzyka niezsynchronizowana.

Nie wahajcie się więc włączyć muzykę podczas prywatnych spotkań z instruktorem!

Czy szukacie idealnej playlisty do swojego programu ćwiczeń?

Oto lista piosenek, które możesz słuchać przez słuchawki lub zestaw stereo oraz które pomogą Wam w realizacji planów ćwiczeń w domu:

  • “Eye of the Tiger” by Survivor
  • “Dirty Diana” by Michael Jackson
  • “Intro” by The XX
  • “Thunderstruck” by AC/DC
  • “Lose Yourself” by Eminem
  • “Been Through the Storm” by Busta Rhymes
  • “Family Affair” by Mary J. Blige
  • “Starships” by Nicki Minaj
  • “Where are Ü Now” by Krillex and Diplo (feat. Justin Bieber)
  • “The Final Countdown” by Europe

Czy naprawdę trzeba się rozciągać przed lub po sesji treningowej?

Konieczne jest rozciąganie się po każdym treningu!

Ale czy należy się rozciągać podczas treningu? W świecie sportu na temat tego pytania dyskutowano już od dawna!

Ale najpierw spójrzmy jakie są powody dla których ludzie się rozciągają i dlaczego jest to część ćwiczeń.

Rozciąganie ma na celu:

  • Rozciągnąć mięśnie,
  • Pomóc odzyskać siły,
  • Pomóc zachować zdrowie fizyczne, zapobiegając urazom i sztywności mięśni.

Jednak kilka badań wykazało, że aby się rozciągnąć najlepiej jest poczekać około 15 minut po treningu.

W tym czasie trener może pokazać Wam ćwiczenia rozciągające, które będziecie wykonywać:

  • Rozciąganie pleców. Na przykład pozycja jogi zwana paschimottansana lub pozycja rozciągania do przodu w siadzie: należy usiąść z wyciągniętymi przed sobą nogami i spróbować dotknąć palców u nóg, trzymając nogi wyprostowane. Osoba za Wami może lekko dociskać Wasze plecy, aby pomóc Wam rozciągnąć się tak mocno, jak to tylko możliwe.
  • Rozciąganie bicepsów: zegnijcie prawą rękę do tyłu przy uchu, tak aby ręka spoczywała między łopatkami. Lewą ręką dociśnijcie prawy łokieć.
  • Rozciąganie łydki: twarzą do ściany podnieście lewą nogę do przodu, ugnijcie kolano. Możecie oprzeć się rękami o ścianę. Powinniście poczuć jak rozciąga się Wasza tylna część łydki.
ciemnowłosa kobieta rozciągająca ręce
Rozciąganie bicepsów pomaga rozluźnić mięśnie ramion. (Źródło: Visualhunt)

Te ćwiczenia rozciągające będą wykonywane podczas uczestnictwa w spersonalizowanym programie fitness z instruktorem.

Jednak wiele badań pokazuje, że najlepiej nie wykonywać krótkich, intensywnych ćwiczeń rozciągających (trwających tylko kilka sekund) przed sesjami sportowymi, niezależnie od tego, czy jest to trening oporowy, trening obwodowy, czy nawet grupowe zajęcia fitness.

Niezależnie od tego, czy próbujecie spalić tkankę tłuszczową, nabrać masy mięśniowej, czy przygotowujecie się do zawodów sportowych, zasada jest prosta: rozciąganie powinno być wykonywane powoli i ostrożnie po treningu.

Możecie się rozgrzać ze swoim instruktorem na początku sesji, ale pamiętajcie, aby nie wykonywać rozgrzewki zbyt szybko i gwałtownie.

Badania dowiodły, że nie należy rozciągać się przed uprawianiem sportu. Ale dlaczego? Po pierwsze, ponieważ zwiększa to ryzyko kontuzji mięśni - wyjaśnił fizjoterapeuta Stéphane Demorand francuskiej gazecie Le Point.

Zatem, przed treningiem należy rozgrzać się powoli i dokładnie, a po treningu należy się rozciągnąć! 

Jak ocenić swoje wyniki i postępy z trenerem osobistym

Regularna ocena sprawności to jedna z wielu zalet pracy z trenerem personalnym.

Ale wiedza, jak ocenić siebie, pomoże Wam zrobić jeszcze większy postęp!

Ocena wyników pozwoli Wam zobaczyć, jaki progres zrobiliście, ile jeszcze musicie osiągnąć oraz sprawi, że z niecierpliwością będziecie czekać na kolejną sesję treningową.

Śledźcie swoje postępy

Jednym ze sposobów jest mierzenie swoich wymiarów ciała co miesiąc: wokół ramion, pośladków, bioder… Często trudno jest dostrzec utratę wagi (lub przyrost mięśni) gołym okiem, ale liczby nigdy nie kłamią!

Wasz instruktor może pomóc Wam się prawidłowo zmierzyć. Może on pomóc dowiedzieć się, czy cele związane z utratą tkanki tłuszczowej lub przyrostem masy ciała zostały osiągnięte, i dostosować intensywność indywidualnego programu treningowego. Śledzenie Waszych postępów jest przecież częścią jego pracy!

Dodatkowo, możecie robić sobie zdjęcia. Trudno jest ocenić swój wygląd w lustrze, ponieważ nie będziecie w stanie prawidłowo widzieć swoich pleców ani pośladków. Poproście więc trenera, aby w regularnych odstępach czasu robił Wam zdjęcia z każdej strony lub ustawcie telefon i włączcie samowyzwalacz.

Indywidualna ocena sprawności wykonana przez trenera

Możecie także zaufać ocenie sprawności wykonaną przez Waszego osobistego trenera. Każdy z nich ma oko eksperta i wystarczające doświadczenie, aby dobrze ocenić wagę Waszego ciała i poziom sprawności. Jeśli wystąpi u Was efekt plateau, trener osobisty będzie wiedział co robić: albo każe Wam być cierpliwym lub zaproponuje treningi boot camp (tak zwane treningi wojskowe), aby spalić tkankę tłuszczową.

Ponadto, możesz także skorzystać z codwutygodniowej konsultacji, która będzie obejmowała ważenie, mierzenie ciała i mały test kondycyjny. Trener może śledzić Wasze postępy w notatniku, dostosowywać harmonogram szkoleń pod Wasze wymagania oraz udzielać wskazówek na temat prawidłowego odżywiania i stylu życia.

Zmiana programu treningowego

Rozważcie regularną zmianę programu treningowego, aby pozwolić sobie na stały rozwój. Możecie na przykład przejść z ćwiczeń bokserskich na pilates (na kilka tygodni) lub wypróbować trening interwałowy przed powrotem do aerobiku lub jogi. Regularne zaskakiwanie swojego ciała i rzucanie mu nowych wyzwań pomoże Wam spalić tłuszcz i skuteczniej budować tkankę mięśniową.

Nauczcie się jak śledzić swoją aktywność sportową, czytając nasz artykuł!

Połączenie z technologią

Aby robić postępy, dlaczego by nie skorzystać z urządzeń, takich jak słuchawki, aplikacje na telefon lub z innych pomocnych technologii? Istnieją zegarki fitness, inteligentne buty lub inne akcesoria fitness, które nauczą Was pewności siebie w drodze do osiągania celów.

zegarek fitness na ręce mężczyzny
Do woli korzystajcie z nowoczesnych technologii, takich jak aplikacje lub zegarki fitness aby śledzić swoje postępy. (Źródło: Unsplash)

Technologia znalazła już swoje miejsce w branży zdrowia i fitness!

Urządzenia elektroniczne przeznaczone do uprawiania sportu są w stanie:

  • Obliczyć tętno,
  • Poinformować, ile kalorii spalacie,
  • Obliczyć, ile kroków wykonujecie lub ile kilometrów przeszliście, przebiegliście lub przejechaliście na rowerze,
  • Pokazać różne ćwiczenia na budowę mięśni, rzeźbienia sylwetki lub uprawiania jogi,
  • Planować posiłki, abyście mogli się zdrowo odżywiać (nie przechodząc na jedną z modnych diet składających się tylko z dwóch marchewek i koktajlu dziennie),

Dodatkowo, możecie (i powinniście) udostępniać informacje ze swoich urządzeń elektronicznych swojemu osobistemu trenerowi. On lub ona posiada certyfikat, który pozwoli Wam przeczytać ich dane i specjalizacje, dzięki czemu możecie wybrać właściwą osobę i dostosować ich kwalifikacje do własnych potrzeb. 

10 wskazówek dotyczących udanej sesji treningowej z trenerem personalnym

Cotygodniowe sesje z trenerem fitness powinny być zabawne, nawet jeśli podczas ćwiczeń cierpi boli Was ciało i mięśnie.

Oto 10 wskazówek dotyczących udanej sesji treningowej z trenerem:

  • Utrzymujcie relacje z trenerem oparte na wzajemnym zaufaniu: musicie być z nim szczerzy, inaczej nie będzie on/ona w stanie pomóc. Musicie im zaufać, ponieważ im także zależy na Waszym rozwoju!
  • Słuchajcie uważnie i nie wahajcie dyskutować: musicie zadawać pytania, jeśli nie jesteście pewni, czy rozumiecie cel danej sesji lub konkretnego ćwiczenia.
  • Nie zapominajcie o prawidłowej rozgrzewce: musicie rozgrzać swoje ciało, aby było gotowe do rozpoczęcia treningu lub uprawianego sportu.
  • Podłączcie swoje urządzenia elektroniczne: czy to odtwarzacz MP3, smartwatch, czy nawet aplikacja do medytacji, nie wahajcie się korzystać z technologii, która pomoże Wam na ścieżce do dobrego samopoczucia i lepszego zrozumienia swojego ciała.
  • Nie zapomnijcie oddychać: instruktor nauczy Was, jak oddychać przeponą i wydychać powietrze przez usta.
  • Pozostańcie nawodnieni: nie zapomnijcie o butelce z wodą podczas treningów.
  • Wybierzcie odpowiednią muzykę: wybierzcie rytm dostosowany do Waszego sportu i po to, aby utrzymać motywację.
  • Nie zapomnijcie podsumować swoich postępów: zmierzcie się, przeanalizujcie Wasze postępy, jak i błędy.
  • Rozciąganie: po każdym treningu rozciągnijcie całe ciało.
  • Nie zapomnijcie się uśmiechnąć i porozmawiać ze swoim coachem!
Dwie kobiety ćwiczące w sali
Zbudujcie dobre relacje ze swoim trenerem, aby jak najlepiej wykorzystać z nim spędzony czas. (Źródło: Unsplash)

Zarezerwuj zajęcia już teraz, aby skorzystać z pierwszej sesji z trenerem personlanym Superprof!

Przeczytajcie nasz artykuł, aby dowiedzieć się jak prawidłowo rozciągać się przed i po treningu!

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Trener sportowy ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Aleksandra

Jestem kreatywną i ciekawą świata osobą, która lubi poznawać nowe osoby i miejsca. Interesuję się sportem, muzyką, sztuką oraz literaturą amerykańską. Na co dzień udzielam korepetycji z języka angielskiego, co również jest moim hobby. W czasie wolnym chętnie podróżuję i czytam książki.