Czy często czujesz się przygnębiony? Czy Twoja szklanka jest w połowie pusta, a nie w połowie pełna? Czy trudno Ci spojrzeć na dobre strony życia i przyjąć pozytywne nastawienie?

Jeśli potrafisz identyfikować się z którymkolwiek lub ze wszystkimi z powyższych, być może ucieszy Cię wiadomość, że istnieje sposób, aby wydostać się z tych przygnębiających chwil bez konieczności przyjmowania leków. Wystarczy niewielka zmiana w nastawieniu, aby zdziałać cuda dla Twojego nastawienia do życia i pozbyć się tych pesymistycznych lub negatywnych myśli!

Możesz pomyśleć: „gdyby to tylko było takie proste”...

Owszem, bycie pozytywnym człowiekiem może być bardzo trudne, gdy dużo się dzieje w Twoim życiu, ale pracując powoli nad poprawą swojego optymizmu, z czasem zaczniesz dostrzegać korzyści, jakie daje Ci to nowe podejście, a to ogromnie Cię odciąży i pozwali Ci podążać we właściwym kierunku i czuć się szczęśliwszym. Twój umysł i ciało będą Ci wdzięczne za tę zmianę, a może nawet poczujesz odmłodzenie i nagle poczujesz nową pasję do życia i wyzwań, w których nigdy wcześniej nie miałeś odwagi wziąć udziału!

„Więc od czego powinienem zacząć?”, mówisz? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami poniżej, jak uruchomić swoją pozytywną postawę!

laptop okulary długopisy i notatnik leżące na białym stole
Zwróć uwagę na nasze najważniejsze wskazówki dotyczące pozytywnego myślenia! Źródło: Unsplash

Poprawa Swojego Nastawienia do Życia

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co to znaczy być pozytywnym człowiekiem?

Nikt nie może zaprzeczyć ogromnym korzyściom, jakie pozytywne myślenie może przynieść dla Twojego zdrowia psychicznego. Ludzie, którzy pozostają pozytywni w obliczu przeciwności, często osiągają dobre wyniki (jeśli chodzi o wyznaczone cele, niekoniecznie ich poziom akademicki), są aktywni, pomocni, szanowani przez innych i potrafią okazywać empatię i zrozumienie osobom mniej optymistycznym niż oni sami.

Jeśli marzysz o tym, by stać się tym zapalonym, pełnym pasji typem przebojowego, spójrz na kilka sposobów, dzięki którym możesz wyszkolić swój mózg, aby myśleć w ten sposób.

1. Bądź Bardziej Świadomy Swojej Postawy

Być może nie przyszło Ci do głowy, że jesteś pesymistą - być może jest to po prostu w Twojej naturze. Ale jeśli usiądziesz wygodnie i zaczniesz zadawać sobie pytanie: „Czy jestem osobą pozytywną?”, już identyfikujesz się z tym, co to znaczy być negatywnym lub pozytywnym, a zatem będziesz bardziej zastanawiać się nad umiejętnościami i cechami, które mogą sprawić, że będziesz optymistą.

Może się zdarzyć, że dojdziesz do wniosku, że nie możesz po prostu zrobić więcej, aby zwiększyć swoje szczęście i dobre samopoczucie, ale jeśli to czytasz, istnieje duża szansa, że ​​jesteś otwarty na pomysły, jak zmienić swoje życie pozytywnymi wibracjami i potrzebą inspiracji.

2. Zwróć Uwagę na Afirmacje i Pozytywnych Ludzi

Utrzymywanie więzi z negatywnymi, ponurymi ludźmi może naprawdę Cię przygnębić. Z drugiej strony, spędzanie czasu z ludźmi, którzy mają znacznie bardziej pozytywne nastawienie do życia, może być po prostu tym, czego potrzebujesz.

Nie oznacza to, że powinieneś odciąć się od swoich przyjaciół, ponieważ przeżywają trudne lub stresujące chwile, ale uważaj na to, jak często jesteś w pobliżu tej negatywnej energii i zachęcaj przyjaciół w potrzebie, aby dołączyli do Ciebie w poszukiwaniu własnego osobistego szczęścia. Może moglibyście wspólnie spotkać się z coachem lub po prostu zacząć wprowadzać drobne zmiany w sprawach, które robicie towarzysko? Na przykład, zamiast wychodzić na drinka i narzekać na swoją drugą połowę lub rozmawiać za plecami przyjaciół, dlaczego nie uczynić z tego wieczoru swojej misji osiągnięcia dobrego samopoczucia, przykładowo poprzez oglądanie naprawdę inspirującego filmu?

Czy wiesz też, że naukowcy twierdzą, że możesz zwiększyć swój optymizm, otaczając się pozytywnymi słowami i zwrotami?

Dzieje się tak, ponieważ jeśli zmusisz swój mózg do przetworzenia tych pozytywnych słów, w końcu staje się to bardziej związane z ich znaczeniem i czyni je bardziej prawdziwymi. Dlatego umieść na lodówce kilka ulubionych inspirujących cytatów, ustaw jeden jako wygaszacz ekranu w telefonie i miej przy łóżku listę afirmacji, które możesz przeczytać przed pójściem spać. Pomoże Ci to wstać rano prawą nogą!

figura żaby ułożona na kubku termicznym z pozytywną afirmacją
Otaczanie się pozytywnymi wibracjami za pomocą pozytywnych afirmacji lub sloganów może pomóc przeprogramować swój mózg. Źródło: Pixabay

3. Usprawnij Swój Mózg Dzięki Afirmacjom

Kiedy już Twój mózg przyzwyczai się do tych wszystkich nowych, potężnych słów i zwrotów, próbuj na tym skorzystać. To tak proste, jak przeprogramowanie mózgu, aby skupić się bardziej na dobrym niż złym. Weźmy jako przykład poranną podróż do pracy. Czy często się denerwujesz, gdy ktoś stoi zbyt blisko albo wciąć popycha Cię wózkiem, gdy stoisz w kolejce w sklepie? Zamiast dostrzegać złe rzeczy, jeśli będziesz dalej ćwiczyć mózg pozytywnymi afirmacjami, okaże się, że wszystko będzie spływać po Tobie jak po kaczce.

Zamiast skupiać się na negatywach, możesz na przykład zauważyć, jak dobrze prowadzi osoba przed Tobą lub jak pięknie wyglądają pobocza w porannym słońcu (oczywiście bez odrywania uwagi od drogi!).

4. Pozwól Sobie Myśleć Negatywnie Tylko Wtedy, gdy Naprawdę tego Potrzebujesz

Pozytywne myślenie może pomóc Ci przejść przez najtrudniejsze chwile Twojego życia, ale niestety pozytywne nastawienie nie może sprawić, że negatywne sytuacje w ogóle nie będą miały miejsca. Oczywiście są chwile, kiedy trzeba się smucić, być smutnym lub po prostu złościć się i wyładować te negatywne uczucia. Jednak w miarę możliwości należy je zrównoważyć szczęśliwszymi emocjami i myśleniem o miłych wspomnieniach.

Jeśli zdarzyło Ci się stracić kogoś bliskiego, jako człowiek masz prawo okazywać swoje emocje, ale czy nie miałbyś nadziei, że ta osoba mogłaby zobaczyć, jak duży wpływ miała na Ciebie i innych, widząc, jak się koncentrujesz na ich dobroci, odwadze i radości?

5. Uczyń Wyrażanie Wdzięczności Częścią Swojego Życia

Przechodząc od powyższego punktu dotyczącego straty, uczynienie wdzięczności częścią swojego życia to świetny sposób na docenienie mniejszych rzeczy w życiu, które ostatecznie sprawiają, że warto przeżyć nasz czas na tej planecie. Spróbuj się obudzić i pamiętaj, aby każdego dnia być wdzięcznym za coś, niezależnie od tego, czy jest to coś wielkiego, jak fakt, że żyjesz przez kolejny dzień, czy coś tak małego, jak wdzięczność za śniadanie, które jesz. Co więcej, kiedy jesteśmy w stanie okazać wdzięczność za nasze przyjaźnie i relacje, osoby wokół nas doceniają to i traktują nas lepiej, co sprawia, że ​​życie jest o wiele bardziej satysfakcjonujące.

Zawsze jest coś, za co możesz być wdzięczny i możesz to wykorzystać, aby regularnie doświadczać pozytywnych uczuć w swoim życiu.

6. Wzbudzaj Pozytywne Emocje Korzystając z Internetu lub Mediów Społecznościowych

Małe wybuchy pozytywnych emocji mogą mieć naprawdę duży wpływ na nasz ogólny nastrój i zachowanie. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego poziomu jest oglądanie zabawnych lub inspirujących filmów w wolnym czasie. Jeśli jednak nie masz czasu na siedzenie i oglądanie filmów na YouTube, to dlaczego nie „śledzić” odpowiedniej strony na Facebooku i zapamiętać jakiś inspirujący cytat lub historię, która pojawia się na ekranie podczas przewijania? To te małe, nieoczekiwane wybuchy szczęśliwych emocji, którymi powinieneś się delektować i które mogą pomóc Ci utrzymać pozytywne nastawienie przez cały dzień, bez względu na to, jak jest ciężki lub długi.

7. Nie Poniżaj się

Wielu z nas to robi - jesteśmy chwaleni za zdanie egzaminu na prawo jazdy lub awans i usprawiedliwiamy się, abyśmy wyglądali na pokornych. „Miałem naprawdę łatwą trasę.” ,,Głupi ma zawsze szczęście." Nie przejmuj się minimalizowaniem swoich sukcesów - krzycz o swoich wysiłkach i ciężkiej pracy tak, by cały świat o tym wiedział! Nie pozwól sobie myśleć, że nie byłeś wystarczająco dobry i zamiast tego doceń siebie i zacznij bić sobie brawo lub poklep się po plecach. Wszystkie zasługi Ci się należą za dążenie do czegoś pozytywnego!

Uzyskaj Dodatkową Pomoc od Life Coacha

Nie zawsze łatwo jest zmienić bycie osobą negatywną w pozytywną i pamiętaj, że z pewnością nie dzieje się to z dnia na dzień, chyba że doświadczysz chwili życia lub śmierci, która całkowicie wstrząśnie całym Twoim poglądem na życie. To powiedziawszy, life coach może pomóc Ci szybciej osiągnąć ten stan rzeczy, poprzez działania, które pomogą Ci wytrenować mózg, aby o wiele łatwiej przetwarzał pozytywne myśli.

laptop z otwartą główną stroną gmaila
Niektórzy life coache będą korespondować przez e-mail, a inni spotkają się z Tobą twarzą w twarz.

Niektórzy life coache będą korespondować z klientami przez e-mail, oferując swoje mądrości, które pomogą Ci osiągnąć znacznie więcej i ogólnie być szczęśliwszym. Inni mogą się z Tobą spotkać i porozmawiać o Twoich celach i przedyskutować sposoby, w jakie możesz je osiągnąć.

Nie myśl jednak, że life coach jest jakimś duchowym uzdrowicielem. Wielu life coachów to całkiem uczciwi, szczerzy i czasami bezpośredni ludzie, którzy chcą, abyś zobaczył, co jest w Twoim zasięgu i zrobią wszystko, co w ich mocy, aby to zrobić. Na przykład Michał Pasterski, zawodowy tzw. life architect, twierdzi, że:

Potrzebujemy zająć się przyczynami ludzkiej obojętności wobec cierpienia oraz naszej tendencji do nienawiści, agresji i przemocy, którą wyniszczamy środowisko naturalne i siebie nawzajem. Źródłem tych destrukcyjnych tendencji jest nasze własne cierpienie - wewnętrzne rany, mniejsze lub większe traumy i emocjonalne ciężary, które nosimy w sobie od wczesnych lat. Głębokie rany psychiczne sprawiają, że nakładamy zbroję, dystansujemy się od innych ludzi i chronimy siebie często stosując przemoc - nie tylko taką fizyczną, ale również tą ukrytą, emocjonalną. Z tego właśnie powodu potrzebujemy rewolucji w świecie terapii i edukacji, ponieważ to są dwie dziedziny, które mają największy wpływ na nasze emocjonalne i mentalne życie."

Tak więc, jeśli chcesz dokonać zmian w swoim życiu, bądź przygotowany na dokonanie radykalnych i niezbędnych zmian!

Możesz również zapoznać się z niektórymi źródłami online, które pomogą Ci na drodze do zmiany nastawienia.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Rozwój osobisty ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Joanna

Jestem zabawką i bezpośrednią osobą. Uwielbiam relaksować się czytając książki lub spędzając czas z przyjaciółmi. Tłumacz języka angielskiego, z ambicjami do nauki kolejnych czterech języków obcych.