„Medytacja przynosi mądrość; brak medytacji pozostawia ignorancję ”. - Budda

W dzisiejszych czasach ludzie często są zestresowani i zmartwieni.

Medytacja to narzędzie poprawiające nasze samopoczucie. Jednak czasami jest to postrzegane jako wymówka pomimo wielu korzyści płynących z medytacji. Celem medytacji jest skupienie się, relaks i bycie świadomym swoich problemów, jednocześnie nie pozwalając im powodować napięcia w ciele i umyśle.

Jednak samo rozpoczęcie medytacji może być trudne, ponieważ boisz się lub po prostu nie wiesz, od czego zacząć. Medytacja z instruktorem może pomóc nauczyć się tego, jak ten proces powinien przebiegać i rozpocząć swoją duchową podróż.

Przy tak wielu ludziach uprawiających jogę trudno się dziwić, że rośnie również liczba osób medytujących, ponieważ techniki medytacyjne są często włączane na koniec sesji jogi.

Popularność medytacji z instruktorem udowadnia, że ​​nie jest to jakiś nonsens, ale raczej metoda, która może pomóc Ci odświeżyć i odnaleźć wewnętrzny spokój.

Zagłębmy się bardziej w ten temat!

Czym Jest Medytacja Kierowana?

Medytacja kierowana przypomina trochę teorię muzyki. Może pomóc Ci nauczyć się tworzyć muzykę, zamiast tworzyć muzykę samemu, nie wiedząc do końca, co się robi.

medytująca kobieta siedząca w pozycji lotosu na poduszce
Medytacja z przewodnikiem jest świetna, jeśli też międzyczasie starasz się medytować samodzielnie. Źródło: Unsplash

Nawet początkujący mają wszystko, czego potrzebują, aby zacząć medytować, gdy już wiedzą, co robić. Nauka poprzez medytację z instruktorem może również zachęcić Cię do systematycznej medytacji.

„Zen nie jest jakimś rodzajem ekscytacji, ale koncentracją na naszej zwykłej codziennej rutynie”. - Shunryu Suzuki

Nie każdy może po prostu uczyć się samodzielnie. Systematyczne poświęcanie na daną aktywność wymaga dużo motywacji, determinacji i wytrwałości. Jednakże, gdy ktoś Cię prowadzi, możesz zacząć cieszyć się korzyściami płynącymi z medytacji, gdy ktoś opowie Ci o różnych technikach.

Instruktor zapewniający wskazówki i wsparcie jest niezbędny dla tych, którzy chcą nauczyć się medytować.

W ten sposób medytacja z instruktorem w niektórych przypadkach może być o wiele bardziej skuteczna niż medytacja w pojedynkę. Możesz ćwiczyć regularnie z pomocą drugiej osoby, która dba o Twoją duchową podróż. Nauczenie się życia w chwili obecnej bez martwienia się o ocenę innych może być trudne. Jednak jest to więcej niż możliwe.

Skąd Wzięła się Medytacja Kierowana?

Medytacja jest zasadniczo osobistą podróżą, pragnieniem odnalezienia wewnętrznego spokoju dzień po dniu. Czasami jednak podczas tej podróży możesz napotkać niewidoczne przeszkody, takie jak strach przed odpuszczeniem sobie pewnych rzeczy lub po prostu brak odpowiedniego przeszkolenia, które pomogłoby Ci w drodze.

Tutaj pojawia się medytacja kierowana. Dzięki nowym technologiom medytacja z instruktorem stała się znacznie bardziej dostępna.

Dzięki aplikacjom i filmom online możesz regularnie korzystać z dobrodziejstw medytacji kierowanej. W dzisiejszych czasach całkiem łatwo jest odpuścić, nie zamartwiać się zbytnio i podążać zgodnie z prowadzoną sesją medytacji.

Współczucie, życzliwość, wdzięczność itp. Medytacja może obudzić w Tobie wiele pozytywnych uczuć i pomóc Ci wykorzenić negatywne myśli poprzez pozytywne myślenie bez interwencji psychiatry.

Historycznie rzecz biorąc, medytacja była aktem duchowym wywodzącym się z praktyk buddyjskich i hinduskich. Została ona zaadaptowana w kulturze zachodniej w latach pięćdziesiątych XX wieku w Stanach Zjednoczonych.

Chociaż istnieją tysiące sposobów medytacji, to trening zen z instruktorem został opracowany jako połączenie medytacji mindfulness i technik relaksacyjnych.

Dowiedz się także wszystkiego o medytacji transcendentalnej...

Po Co Podejmować Medytację z Instruktorem lub Guru?

Jeśli chodzi o medytację, Twój guru będzie działał bardziej jako przewodnik. Pomogą Ci skupić się na sobie i odłączyć się od świata zewnętrznego, zachowując jednocześnie świadomość swojej postawy i tego, co dzieje się tu i teraz.

Nie są terapeutami i nie są po to, aby powiedzieć Ci dokładnie, co masz robić, ale raczej towarzyszem podróży, który jest po to, by trzymać Cię za rękę.

medytujące dzieci uczone na mnichów
Możesz medytować już od najmłodszych lat. Źródło: Unsplash

Medytacja z przewodnikiem to sposób na wykorzystanie pozytywnego myślenia jako pewnego rodzaju mentalnej kotwicy. Dzięki ćwiczeniom oddechowym i chwilom spokoju wkrótce będziesz w stanie oczyścić umysł i poprawić siłę psychiczną.

Praktykowanie medytacji z instruktorem jest w przeważającej części sposobem na osiągnięcie większych postępów niż samemu.

Bez kogoś, kto Ci pomoże, mogą wkradać się wątpliwości i pytania:

  • Czy medytuję poprawnie?
  • Jak powinienem usiąść? A może lepiej się położyć?
  • Dlaczego to nie działa?
  • A jeśli pomyślę o czymś innym?
  • Dlaczego nie mogę osiągnąć Nirwany?
  • Jak mogę stać się jeszcze spokojniejszy?
  • Ile jeszcze sesji potrzebuję?
  • Co powinienem czuć?

Twój guru lub instruktor może odpowiedzieć na te pytania. Może to być osoba fizyczna lub głos z nagrania, które można znaleźć na przykład w aplikacjach mobilnych i filmach na YouTube.

Aby zrobić krok do tyłu i przestać wciąż analizować negatywne myśli, nie ma nic lepszego niż medytacja zen!

Jak Medytować Samodzielnie?

Aplikacje mobilne to świetny sposób na rozpoczęcie medytacji. Nauka samodzielnej medytacji jest pozytywnym krokiem i pokazuje, że poważnie myślisz o poprawie samoświadomości i słuchaniu swojego ciała.

Medytacja może pomóc Ci zrozumieć, co dzieje się w środku, a także poradzić sobie z codziennymi zmartwieniami, stresem, wypaleniem lub brakiem pewności siebie.

Istnieje również wiele wartościowych książek na ten temat, które pomogą Ci rozpocząć medytację. Jednak książki nie zawsze są idealnym rozwiązaniem dla niektórych osób. Musisz znaleźć zasoby, które pozwolą Ci skupić się na medytacji. Jeśli nie skupiasz się na medytacji, prawdopodobnie nie pójdzie Ci najlepiej.

Może być trudno nauczyć się, jak medytować, zanim to zrobisz, zwłaszcza jeśli zapomnisz, co masz robić i musisz przerwać, aby wrócić do określonej strony książki.

Poznaj podstawowe techniki medytacyjne...

medytująca młoda kobieta
Możesz pobrać aplikacje, które pomogą Ci w medytacji. Źródło: Unsplash

Medytacja z aplikacją jest świetna dla tych, którzy mają napięty harmonogram, zmagają się z bezsennością lub po prostu starają się być szczęśliwsi w swoim codziennym życiu. To także świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie mogą przyjść na zajęcia grupowe o określonej porze w danym dniu.

Pomysł relaksowania się w grupie może po prostu nie przemawiać do Ciebie.

Nie podoba nam się szczególnie pomysł odpuszczania w otoczeniu wielu innych ludzi. Przez większość czasu będziesz otoczony opieką ludzi mających ten sam cel co Ty. Jednak ten pomysł po prostu nie przemawia do nas. Jest to bardzo intymny proces.

Tutaj do gry wchodzą aplikacje i filmy z YouTube. Aby rozpocząć, sprawdź: Klaudia Pingot SpecBabka, Małgorzata Mostowska, TwojaNowaŚwiadomość.

Jak Rozpocząć Korzystanie z Aplikacji do Medytacji?

To nie mogło być jeszcze prostsze! Głos (lub nagranie wideo) wyjaśnia, co robić podczas każdej sesji w spokojny i zrelaksowany sposób. Będą z Tobą do końca Twojej podróży i zostawią przerwy na medytację, tak jak na prawdziwych zajęciach.

Czasami zdasz sobie sprawę, że zrobiłeś coś złego, że jesteś rozproszony lub niezupełnie skoncentrowany, i to jest całkowicie w porządku. Twój instruktor powie Ci, że to naturalne, a także powie, jak sobie z tym radzić.

Nie musisz koniecznie przyjmować pozycji lotosu, praktykować sofrologię, rozmawiać o czakrach, po prostu musisz uwolnić swój umysł i popracować nad swoją pewnością siebie z pomocą czyjegoś głosu.

To świetna alternatywa dla osobistego uczestniczenia w sesjach kierowanej medytacji, ponieważ możesz cieszyć się prostą i skuteczną sesją.

Dowiedz się więcej o tym, jak YouTube może pomóc w medytacji...

Najlepsze Ćwiczenia Medytacyjne z Przewodnikiem

Czas wprowadzić teorię w życie! Istnieje kilka podstaw medytacji kierowanej, które będą pojawiać się wielokrotnie, gdy będziesz pracować nad swoim rozwojem osobistym i duchowością w szerokim znaczeniu tego terminu.

kwiat lotosu unoszący się na wodzie
Rozpoczęcie medytacji jest proste. Źródło: Unsplash

Oto trzy metody poprawy wewnętrznego samopoczucia:

Skoncentruj się na Oddychaniu

Chociaż może się to wydawać proste, skupienie się na oddychaniu przez dłuższy czas może być dość trudne. Jednak jest to świetne ćwiczenie, jeśli chodzi o medytowanie. Może pomóc nam jednocześnie słuchać naszych ciał i naszych myśli.

Cel jest prosty: upewnij się, że czujesz się komfortowo (siedząc, stojąc lub leżąc), z zamkniętymi oczami i po prostu skup się na powietrzu wchodzącym i wychodzącym z ciała podczas oddychania. Wdychaj, wydychaj powietrze i wizualizuj powietrze poruszające się po Twoim ciele. Nie musisz siedzieć w ciszy, możesz włączyć relaksującą muzykę, po prostu upewnij się, że jesteś w stanie poczuć swój oddech.

To świetna technika redukcji stresu i natkniesz się na nią, jeśli szukasz na przykład medytacji dla początkujących lub filmów na YouTube.

Może to również pomóc w pracy nad koncentracją, która pomoże Ci się zrelaksować, a także skupić się na ciele. To ćwiczenie jest świetne dla tych, którzy dopiero zaczęli medytować i może pomóc połączyć im umysł i ciało.

Głęboki Oddech

Jeśli chodzi o radzenie sobie ze stresem, dobrym pomysłem jest oddychanie głębokie lub przeponowe.

Mówiąc najprościej, wystarczy wziąć wdech i poczuć wypychanie żołądka, a następnie poczuć jego powrót podczas wydechu. Możesz także wstrzymać oddech na kilka sekund między tymi dwoma krokami. Celem jest oddychanie tak spokojnie i naturalnie, jak to tylko możliwe.

Natychmiast zaczniesz odczuwać korzyści. Jest to technika, która jest często zalecana kobietom w ciąży, aby pomóc im przezwyciężyć niepokój związany z ciążą. To kolejna skuteczna technika medytacji, która nie wymaga dużego wysiłku.

Ta praktyka medytacyjna może pomóc Ci dowiedzieć się więcej o swoim ciele, umyśle i emocjach.

Kolorowanie

Medytacja może również obejmować prostą mandalę! Możesz znaleźć wiele książek do kolorowania mandali lub innych wzorów, które są świetnym sposobem na odprężenie, rozpoczęcie relaksu i pozwolenie świadomości dryfować w głębszy stan emocjonalny.

Kiedy wybierasz kolory i koncentrujesz się, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś cieszył się wszystkimi uspokajającymi korzyściami medytacji.

To sposób na medytację, na który może pozwolić sobie prawie każdy. Medytacja kierowana może sprawić, że cały proces będzie bułką z masłem!

Odkryj także korzyści płynące z medytacji mindfulness...

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Joga ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Joanna

Jestem zabawną i bezpośrednią osobą. Uwielbiam relaksować się czytając książki lub spędzając czas z przyjaciółmi. Tłumacz języka angielskiego, z ambicjami do nauki kolejnych czterech języków obcych.