„Medytacja to wchodzenie wgłąb siebie bez opuszczania świata”. - Robert Sabatier

Kto nie słyszał o medytacji?

Istnieje wiele prostych i oczywistych powodów, dla których praktyka medytacji jest tak popularna.

Wszyscy mamy chwile, kiedy czujemy się zestresowani, martwimy się o swoje zdrowie i szukamy sposobów, aby temu zapobiec.

Korzyści płynące z medytacji mogą Ci pomóc w codziennym życiu. W 2017 2,8 proc. Polaków cierpiało z powodu stresu związanego z pracą, depresji lub lęku.

Chociaż medytacja nie może zmienić Twojego obciążenia pracą, może pomóc Ci się zrelaksować, będąc oddychając świadomie, czując spokój i znajdując duchowe połączenie z ciałem i mózgiem.

Istnieje wiele różnych rodzajów medytacji i nie wszystkie z nich są zen, możesz niczym Budda i delikatnie powtarzać sobie mantrę. Możesz nauczyć się medytować bez praktykowania buddyzmu, a w Internecie dostępnych jest wiele prostych wskazówek dotyczących medytacji, które pomogą Ci zacząć.

W tym artykule porozmawiamy sobie o tym, czym jest medytacja, jak może uspokajająco wpływać na Twoje ciało i jak może poprawić Twoją świadomość, współczucie i koncentrację.

Czy siedzisz wygodnie?

Czym jest Medytacja Mindfulness?

Można zdefiniować termin mindfulness (uważność) jako bycie świadomym swoich działań, emocji i wszystkiego innego, co ma miejsce tu i teraz.

osoba relaksująca się na hamaku
Kiedy nauczysz się medytować, powinieneś podchodzić do życia bardziej na luzie. Źródło: Unsplash

Ta praktyka jest prostym i skutecznym sposobem medytacji. Opiera się na skupieniu uwagi w sposób obiektywny bez wydawania osądów.

Nie powinieneś analizować, po prostu pozwól swoim myślom i uczuciom być podstawą Twojego doświadczenia.

Oprócz tego, że jest dość przystępna, medytacja mindfulness ma również następujące zalety:

  • Radzenie sobie ze stresem, bezsennością, wypaleniem lub depresją
  • Skupianie się na tu i teraz i słuchanie swojego ciała
  • Pozbywanie się negatywnych myśli
  • Relaksuje ciało, podczas koncentracji na każdym doznaniu w teraźniejszości
  • Emanowanie wewnętrznym spokojem względem otaczających nas osób
  • Bycie bardziej świadomym emocji z każdym mijającym dniem

Ta lista może być długa, ponieważ świadoma medytacja ma wiele zalet. Regularne ćwiczenia mogą mieć również głęboki wpływ zarówno na umysł, jak i na ciało. Najważniejsze to skupić się na tym, co się dzieje oraz na tym, co czujesz i czego doświadczasz.

Siedząc w pozycji lotosu z zamkniętymi oczami, poczujesz się lepiej, siedząc ze skrzyżowanymi nogami. Bądź świadomy swojego oddechu, powietrza, które wdychasz, a następnie wydychasz, pozycji swoich ramion i po prostu bądź w danej chwili, pamiętając o swojej postawie i bezruchu.

Jest to główny nacisk na medytację mindfulness, aby przejść od zera do wszystkiego, będąc świadomym tego, jak obecnie żyjesz. Jeśli Twój umysł błądzi, nie martw się, jest to naturalne i będzie się często zdarzać, jeśli jesteś osobą początkującą. Dzięki codziennej medytacji staniesz się bardziej biegły w odpuszczaniu negatywnych myśli i nabierzesz nawyku mniejszego rozpraszania się podczas medytacji.

To jedna z najprostszych i najbardziej dostępnych gałęzi medytacji. W rzeczywistości nie potrzebujesz żadnego treningu, po prostu upewnij się, że obecny jest zarówno umysł, jak i ciało. Nie musisz nawet siedzieć w ciszy, możesz włączyć spokojną muzykę, o ile nie będzie Cię rozpraszać.

Pod koniec Twoje ciało i umysł będą lepiej zestrojone i będą miały głębszą więź. Musisz tylko wiedzieć, jak lepiej z nich korzystać, aby poprawić swoje samopoczucie i otaczający Cię świat.

Jeśli czujesz, że możesz potrzebować pomocy, nie zapominaj, że istnieje coś takiego jak medytacja z instruktorem!

Medytacja dla Początkujących

Medytacja kierowana, najlepsza dla początkujących, jest jednym z najczęstszych dostępnych obecnie rodzajów medytacji. Powodem jest po prostu to, że jest to skuteczny sposób nauki tego procesu.

Jest to skuteczne, ponieważ będziesz prowadzony przez nauczyciela lub instruktora, który pomoże Ci się uczyć i doskonalić.

stos kamieni medytacja zen
Upewnij się, że wszystko jest jasne, zanim zaczniesz medytować! Źródło: Unsplash

Niezależnie od tego, czy przewodnik jest obok Ciebie, w formie fizycznej, czy nie, może pomóc Ci poprawić samoświadomość, aktywną kontemplację, żyć chwilą i bardziej cieszyć się pozytywnymi myślami.

Nauczyciel może być obecny fizycznie na grupowych zajęciach jogi lub wirtualnie, za pośrednictwem aplikacji, filmów na YouTube lub po prostu prezentować się w napisanej przez siebie książce.

Dzięki aplikacjom i YouTube możesz bardzo szybko nauczyć się medytować, nie denerwując się, że zrobisz coś źle.

Może to być bardzo przydatne w przypadku jednego lub kilku aspektów współczesnego życia:

  • Zarządzanie stresem
  • Ataki paniki
  • Próba rozluźnienia lub złagodzenia napięcia
  • Pomaga w łatwiejszym zasypianiu
  • Stawanie się bardziej wdzięcznym i opiekuńczym
  • Zarządzanie depresją i negatywnymi myślami
  • Opróżnianie umysłu i życie w chwili obecnej
  • Myślenie o sobie i innych jednocześnie.

Oto niektóre z powodów, dla których medytacja staje się częścią codziennej rutyny wielu ludzi.

Znalezienie wewnętrznego spokoju lub pomoc innym w odnalezieniu tego może być rozwiązaniem, którego wszyscy szukają. Nawet nowicjusze szybko zorientują się, jakie może to być korzystne.

Skupiając się na technikach oddychania i relaksacji, medytacja mindfulness z przewodnikiem jest świetna, jeśli nie masz ochoty ćwiczyć samodzielnie lub uczęszczać na zajęcia grupowe dla początkujących.

Jest to idealne rozwiązanie, aby pomóc Ci dowiedzieć się, jak powinieneś siedzieć lub leżeć, jak powinieneś wdychać i wydychać powietrze itp. Jest to kompleksowe podejście do stania się bardziej świadomym teraźniejszości i świetny sposób na rozpoczęcie medytacji.

Medytacja z Youtube

Najlepszym miejscem do znalezienia tych technik są w szczególności witryny wideo i YouTube. Możesz szybko znaleźć lekcje medytacji na prawie każdym urządzeniu; nowoczesna alternatywa dla odkrywania dyscypliny i lepszego poznania jej.

mężczyzna leżący na łóżku
Upewnij się, że podczas medytacji czujesz się komfortowo. Źródło: Unsplash

Istnieje mnóstwo filmów dotyczących medytacji. Dzięki filmom praktycznym, teoretycznym, edukacyjnym itp. każdy może znaleźć szczęście.

Jeśli dużo pracujesz i chcesz się zrelaksować po pracy, codzienny film z przewodnikiem medytacyjnym może zdziałać cuda.

Medytacja mindfulness jest dostępna dla każdego i możesz cieszyć się relaksem w spokojnym otoczeniu, egzystując tu i teraz.

Chociaż stereotyp medytacji jest często oparty na buddyjskich praktykach medytacyjnych, wkrótce przekonasz się, że istnieje wiele różnych technik medytacji.

Skupienie się na tym, jak medytować, to duży krok, który może otworzyć drzwi do ważnej introspekcji i pomóc w wizualizacji stanu umysłu. Jest to przydatne, jeśli chcesz zwiększyć swoją pewność siebie, skupić się na sobie lub po prostu być szczęśliwym.

Na początku może być trudno, trzeba zacząć szukać filmów medytacyjnych na YouTube dla określonego rodzaju medytacji, który Cię interesuje, by wiedzieć jak zacząć. Początkujący, którzy chcą zaangażować się w medytację, mogą znaleźć ogromną lukę między swoim poziomem a poziomem znalezionych filmów na YouTube.

Wypróbuj kilka różnych filmów i kanałów, aby przekonać się, co kto oferuje. Niektóre kanały mają nawet filmy poświęcone tym, którzy nigdy wcześniej nie ćwiczyli medytacji, aby pomóc im zacząć.

Jest tak wiele opcji dla tych, którzy chcą nauczyć się medytować z YouTube, że nie można ich zignorować tego źródła.

Medytacja polega na skupieniu się na sobie, ponownym połączeniu się ze sobą i odseparowaniu się od negatywnych myśli, które przesłaniają Twój umysł, będąc jednocześnie świadomym, że one istnieją.

Jak Praktykować Medytację Transcendentalną?

„Medytacja transcendentalna to coś, co można zdefiniować jako środek do robienia tego, co chce się robić w lepszy i właściwy sposób, dla maksymalnych rezultatów”. - Maharishi Mahesh Yogi

Medytacja transcendentalna jest jedną z bardziej alternatywnych technik medytacyjnych i została spopularyzowana w 1955 roku przez Maharishi Mahesh Yogi. Opiera się na tradycyjnej indyjskiej duchowości i koncentruje się na poprawie jakości życia poprzez poprawę samopoczucia.

Zwykle odbywa się to z pomocą instruktora i wymaga więcej treningu w przeciwieństwie do innych stylów medytacji. Chociaż zajmuje to kilka dni, a następnie kolejne „badania kontrolne”, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, może pomóc Ci znaleźć wewnętrzny spokój i zdystansować się od negatywnych aspektów Twojego życia.

kobieta uprawiająca jogę lub medytująca
Medytacja i joga bardzo dobrze do siebie pasują. Źródło: Pixabay

Medytacja transcendentalna może pomóc Ci osiągnąć zrelaksowany, ale przebudzony stan, który może ułatwić znalezienie pozytywnego nastawienia i poprawić Twoją samoświadomość. Regularne ćwiczenia mogą pomóc zmniejszyć stres i sprawić, że będziemy bardziej świadomi siebie i innych ludzi.

Ten stan medytacji może zacząć wywierać pozytywny wpływ na nasze myśli, nasz rozwój osobisty i nasze umysły już od pierwszej sesji.

TM zostało spopularyzowane w Ameryce przez wiele celebrytów, chociaż spotkało się z pewną krytyką, ponieważ uważano to trochę za swego rodzaju kult.

Chociaż było to relacjonowane w mediach, a także upubliczniane, jako że Maharishi Mahesh Yogi regularnie pojawiał się obok światowych supergwiazd, medytacja transcendentalna również miała swój udział w dyskusjach wielu krytyków.

Obecnie jest około 6 milionów ludzi, którzy wiedzą, jak to zrobić, co tylko pokazuje, jak korzystne jest to dla niektórych osób, które chcą znaleźć wewnętrzny spokój.

Dzięki medytacji możesz odłączyć się od negatywnych myśli, stać się bardziej troskliwym, oczyścić umysł i zrelaksować się poprzez ćwiczenia oddechowe.

Czy to wszystko wystarczy, aby być szczęśliwym?

Teraz przeczytaj wszystko, co musisz wiedzieć o medytacji transcendentalnej.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Joga ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Joanna

Jestem zabawną i bezpośrednią osobą. Uwielbiam relaksować się czytając książki lub spędzając czas z przyjaciółmi. Tłumacz języka angielskiego, z ambicjami do nauki kolejnych czterech języków obcych.