Czy jesteś już trenerem personalnym? Jeśli tak, gratulacje! Ale przygoda dopiero się zaczyna: czas znaleźć nowych klientów.

Po pierwsze, czy ukończyłeś najwyższy możliwy poziom szkolenia?

Kwalifikacje do Treningu Personalnego

Branża fitness obecnie kwitnie, dlatego wiele osób myśli o zostaniu trenerem osobistym.

Mimo, że zawód ten szybko staje się popularnym zajęciem, z fantastycznymi perspektywami kariery, w żadnym wypadku nie nie oznacza to, że jest łatwą pracą. Od trenerów personalnych wymaga się, aby sami osiągnęli określony poziom sprawności, aby móc trenować innych na najwyższym poziomie fizycznym, ale muszą również spełniać szereg wymagań, aby kwalifikować się jako osobisty trener fitness.

Osoby, które chciałyby zostać trenerami, zwykle były już wcześniej zainteresowane fitnessem i prawdopodobnie pracowały już na siłowni. Poniżej znajdują się niektóre z dyplomów, które pomogą ci osiągnąć pożądany poziom wiedzy:

  • Aktywność Fizyczna i Żywienie w Zdrowiu Publicznym
  • Terapia Zajęciowa
  • Wychowanie Fizyczne

Gdy dana osoba osiągnie ten poziom wiedzy, może kontynuować naukę w celu uzyskania bardziej szczegółowego certyfikatu, takiego jak:

  • Trener Osobisty z Dietetyką Sportową
  • Zarządzanie w Sporcie

Oprócz powyższych kwalifikacji dostępne są różne kursy oferowane przez szkoły podyplomowe lub prywatne instytucje szkoleniowe, które mogą zaoferować równoważny certyfikat. Ale teraz, kiedy wyszkoliłeś się i udowodniłeś swoją wartość w branży, jak rozruszać swoją firmę i zdobyć tak bardzo potrzebnego klienta?

Przyjrzyjmy się sposobom przyciągnięcia szerszej klienteli!

Pozyskaj Więcej Klientów na Trening Personalny

Ogłoszenia drobne

Decydując się na rozpoczęcie poszukiwania pracy jako trener personalny, pierwszą myślą może być przejrzenie ogłoszeń lub witryn z ofertami pracy.

To świetny sposób, aby zorientować się, jak wygląda rynek pracy i sprawdzić, czy jesteś poszukiwany jako trener osobisty. Na przykład, jeśli nie możesz znaleźć ani jednego ogłoszenia dla trenera, możesz mieć trudności z rozpoczęciem pracy, ale jeśli znajdziesz dziesiątki ogłoszeń z ofertą zatrudnienia, możesz być pewien zwycięstwa! Jednak przy większej liczbie nowych miejsc pracy oznacza to, że prawdopodobnie będzie również duża konkurencja.

Inne wskazówki, które mamy to:

  • Umów się na spotkanie w domu kultury, który organizuje zajęcia sportowe,
  • Sprawdzaj oferty i podania o pracę w organizacjach rządowych,
  • Sprawdź tablice ogłoszeń w siłowniach i sklepach ze zdrowiem.

Jest też oczywiście Internet, który w dzisiejszych czasach jest idealnym miejscem do poszukiwania instruktora fitness i klientów, niezależnie od strony, po której się znajdujesz. Media społecznościowe to idealna platforma służąca do komunikowania się, warto wykorzystać blog osobisty i fanpage w jak największym stopniu.

Zobacz poniżej, dlaczego media społecznościowe idealnie współgrają z potrzebami trenerów personalnych, jeśli chodzi o promowanie ich usług:

Niektóre firmy lepiej nadają się do określonych kanałów marketingowych niż inne.

Przyjrzyjmy się jednemu z połączeń. Trenerzy personalni z natury swojej profesji są wyjątkowo sprawni. Mają tendencję do fotogenicznej budowy ciała.

Trenerzy osobiści tworzą treści, które są idealne do zdjęć i filmów. 30-sekundowe demo treningu jest dokładnie tym, czego szukają ich klienci.

To połączenie idealnie pasuje do marketingu w mediach społecznościowych.”- Marketing 360

Posiadasz najistotniejsze cechy, które powinien mieć każdy trener personalny?

Drewniany blat z przyborami do pisania, kwiatem doniczkowym i żelazkiem, na środku kartka z napisem "Marketing Strategy".
Skorzystaj ze wszystkich dostępnych opcji, aby reklamować swoje zajęcia treningu personalnego! | źródło: Unsplash - Content Creators

Dowiedz się, jak dostosować swoją ofertę, zwłaszcza znajdując niszę i określając, jakie specyficzne zajęcia możesz zaoferować: czy jest to fitness? Rzeźbienie sylwetki? Utrata wagi? Podnoszenie ciężarów?

Zastanów się też, dla jakiej grupy wiekowej jest przeznaczona twoja oferta?

Są specjaliści dla seniorów, młodzieży, nastolatków, kobiet w ciąży, małych dzieci i nie tylko. Czy wiesz jaki rodzaj klientów mogą przyciągnąć zajęcia, które proponujesz?

Podaj stawki treningów osobistych: jeśli jest to kurs indywidualny (maksymalnie 3 osoby), możesz zaoferować tę samą stawkę dla każdego, ale jeśli oferujesz zajęcia w grupie (3 lub więcej uczniów), możesz zaoferować niższe stawki, jeśli dołączy więcej osób.

Możesz również skontaktować się z dziennikarzem w twojej okolicy (prasa lub radio, a nawet lokalna telewizja), aby umówić spotkanie w celu przeprowadzenia wywiadu na temat twojej praktyki coachingowej i tego, co oferujesz.

Im bardziej precyzyjne i spójne są ceny, jak i opis oferty, twoi przyszli uczniowie poczują się pewniej, ponieważ zobaczą, że jesteś profesjonalistą i pracujesz w sposób całkowicie przejrzysty.

Cokolwiek się stanie, zawsze bądź dyspozycyjny i dostępny, a jeśli to możliwe, proponuj pierwsze bezpłatne zajęcia próbne, aby klienci mogli przetestować twój styl pracy, metodę i osobowość.

Przy wyborze trenera personalnego, klient często będzie kierował się samopoczuciem, jakie towarzyszy treningowi, jeśli nie odczuje pozytywnej energii, można bezpiecznie założyć, że nie wróci (lub co gorsza, może ci wystawić negatywną opinię).

Z drugiej strony, jeśli klient czuje się usatysfakcjonowany tym pierwszym spotkaniem, a twoja oferta pasuje do tego, co reklamowałeś, często będzie dobrze o tobie opowiadał swoim znajomym i współpracownikom. Na tym polega korzyść z efektów poczty pantoflowej, dzięki której pozytywne informacje mogą być bardzo szybko rozpowszechniane i przyciągać nowych studentów.

Znajdź więcej szczegółowych informacji na temat kwalifikacji, których potrzebujesz, aby zostać trenerem personalnym.

Sieć uczelniana lub uniwersytecka

Jeśli ukończyłeś naukę na studiach, w celu uzyskania dyplomu z treningu osobistego, możesz skontaktować się z byłymi kolegami z roku, a także z byłymi nauczycielami.

W rzeczywistości rodzice, którzy szukają kogoś do pomocy swoim znudzonym dzieciom, często zwracają się do nauczycieli, aby sprawdzić, czy znają kogoś, kto mógłby spełnić ich oczekiwania.

Jeśli chodzi o coaching sportowy, aktywność fizyczną, fitness i budowę mięśni, możesz  spełnić różne specyficzne wymagania.

Czy jesteś trenerem personalnym? Złóż oferty korepetycji online!

Grupa ludzi na deskach wiosłowych, w wodzie.
Zaproponuj oryginalną formę sportu na swoich zajęciach indywidualnych! | źródło: Unslpash - Tower Paddle Boards

Docieraj do Potencjalnych Klientów za Pośrednictwem Mediów Społecznościowych

Internet

W czasach, gdy wszyscy są podłączeni do sieci całą dobę na swoim smartfonie lub tablecie, jak możemy zignorować Internet, kiedy chcemy przekazać wiadomość?

Więc tak, trener osobisty, prowadzący własną działalność, musi nauczyć się, jak promować swoją ofertę i optymalizować swoje relacje z lojalnymi klientami poprzez marketing online.

Marketing 360 ma trenerów osobistych jako klientów i przysięga, że:

„Oprócz nagrywania filmów szkoleniowych, każdy z tych trenerów osobistych jest biegły w wykorzystywaniu postów związanych ze stylem życia, dietą i zdrowiem, aby pomóc ludziom na ich drodze do fitnessu.

Za każdym razem, gdy jedzą poza domem, szukają nowego suplementu, dowiadują się o zmianach stanu zdrowia lub podejmują się współpracy z innymi osobami z branży fitness, publikują to. Oznaczają osoby i firmy oraz używają hashtagów, aby uzyskać widoczność.

Dodają też osobiste posty, od wydarzeń, w których biorą udział, po zdjęcia przygotowań do wyjścia na imprezę lub popołudnia na plaży.

Dzięki licznym odbiorcom te posty również się rozprzestrzeniają, zwiększając widoczność marki.”

Twoja własna strona internetowa

Kontynuując powyższe, w dzisiejszych czasach niezbędne jest posiadanie strony internetowej, która będzie prezentować to, co masz do zaoferowania.

Tworząc własną stronę internetową lub fanpage możesz zaprezentować:

  • Przedstawienie siebie, określające twoje stopnie naukowe i doświadczenie,
  • Rodzaj oferowanego przez ciebie coachingu, twoje specjalizacje: budowa mięśni, kondycja i odżywianie, dobre samopoczucie, utrata wagi lub poprawa formy, trening sportowy, przygotowanie do zawodów sportowych itp.,
  • Usługi i ceny: dlaczego nie dodać prezentacji wideo?
  • Twoje wskazówki i triki (można zamieścić na blogu, który organizuje regularne spotkania z internautami): ćwiczenia i podstawowe pozycje, ruchy, których należy unikać, porady żywieniowe,
  • Twoich potencjalnych partnerów biznesowych (jeśli takich masz),
  • Stronę kontaktową dla wszystkich informacji.

Czy twoja witryna jest aktualna i odzwierciedla twoje usługi?

Kanały wideo, takie jak Youtube

Kanały YouTube stały się doskonałym narzędziem dla profesjonalistów fitness, w celu przekazywania swojej pasji i wiedzy internautom, a także do tego, by się wybić wśród użytkowników i zostać dostrzeżonym.

Dlaczego nie zilustrować swojej wiedzy jednym lub kilkoma krótkimi klipami, w których podkreślisz różne aspekty coachingu sportowego w formie kursów online.

Warto pokazać ćwiczenia budujące mięśnie, ramiona, uda, plecy, pośladki, dając jednocześnie wskazówki, jak uniknąć kontuzji.

Każdy trening jest niczym zwykłe spotkanie z osobami online i im więcej osób cię widzi, tym więcej jest potencjalnych klientów.

Portale społecznościowe

Jeśli potrafisz zbudować pozytywną reputację wśród osób przeglądających Internet, prawdopodobnie będą o tobie rozmawiać i udostępniać twoje posty w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram.

Nawet dla ciebie nic nie stoi na przeszkodzie, abyś utworzył również stronę specjalnie poświęconą twojej firmie, aby udostępniać informacje i artykuły związane z osobistym treningiem fitness, a także ułatwić innym klikanie i udostępnianie, gdy zobaczą coś, co im się podoba.

Dowiedz się więcej o tym, jak zostać trenerem personalnym w Polsce

Ikony LinkedIn, Youtube, Instagram i Facebook na kleksach farby i pędzle z odpowiadającymi kolorami.
Stwórz swoją obecność online, aby poznać nowych klientów! | źródło: Visual Hunt - ttmarketing

Oczywiście nie zapomnij zaznaczyć, że oferujesz wiedzę i doświadczenie w zakresie coachingu sportowego w domu lub na prywatnych lekcji grupowych.

Im więcej będziesz mówić o tym, co robisz, tym lepiej zilustrujesz swój profesjonalizm jako trener i tym większe jest prawdopodobieństwo, że informacje zostaną przekazane i zyskasz nowych uczniów.

Nie zapomnij zasięgnąć informacji o ubezpieczeniu dla treningu personalnego przed rozpoczęciem pracy z klientami.

E-maile

Czytając twoje e-maile, klienci zyskują poczucie stylu i profesjonalizmu twojej firmy. Ufają, że jesteś autentycznym ekspertem od fitnessu. Dzięki dobrym relacjom z klientami zwiększasz prawdopodobieństwo sprzedaży swojego osobistego programu treningowego.

Chociaż przyciąganie potencjalnego klienta za pośrednictwem marketingu e-mailowego to ogromny krok w kierunku sukcesu twojej firmy zajmującej się treningami personalnymi, korzyści z marketingu e-mailowego sięgają jeszcze dalej.

Jakie są więc zalety wysyłania e-maili?

  • To niedroga opcja
  • Pomaga budować relacje
  • To jest łatwe!
  • Nie musisz śledzić wiadomości - po prostu kliknij "wyślij" i już jej nie ma!
  • Jedna 5-minutowa wiadomość e-mail może dotrzeć do tysięcy osób, jeśli zostanie odpowiednio sformułowana
  • Pokazuje twoje specyficzne umiejętności i to, jak wyróżniasz się na tle innych

Organizacje oferujące prywatne lekcje

Na początku kariery zawsze trudno jest znaleźć studentów, więc dlaczego nie udać się do profesjonalistów, którzy zajmą się łącznością między tobą a przyszłymi studentami?

Oferowanie lekcji grupowych i prywatnych w ramach stowarzyszenia to świetny sposób współpracy, aby klienci mogli cię poznać, a później mogą sami cię odszukać.

Rejestrując się na jednej z witryn oferujących pomoc innym w nawiązaniu kontaktu z trenerami osobistymi, po pierwsze, pokażesz, że jesteś profesjonalistą, a po drugie, zwiększysz swoje szanse na znalezienie uczniów bez większego wysiłku.

Różowe przyrządy fo ćwiczeńna różowej macie.
Pomóż innym, tworząc spersonalizowany program treningowy! | Elena Kloppenburg

Celem rejestracji w stowarzyszeniu trenerów i korepetytorów jest pomoc w poznaniu nowych uczniów.

Ogólnie rzecz biorąc, strony te bardzo poważnie i skrupulatnie podchodzą do rejestracji swoich członków, więc będziesz musiał omówić z nimi swoje ambicje, swoje oczekiwania, a zwłaszcza ceny, które zamierzasz zaoferować za szkolenia osobiste.

Po przyjęciu, organizacja skontaktuje cię z uczniami z twojego obszaru geograficznego.

Wtedy do ciebie będzie należało oferowanie takiej samej wysokiej jakości usług, jaką reklamujesz na swoim profilu, i stworzenie pozytywnych więzi z klientami!

Polecenia

Wszystkie wymienione powyżej metody są świetnymi sposobami dotarcia do nowego klienta, ale co by było, gdybyś mógł przyciągnąć klienta bez konieczności robienia czegokolwiek ?! Nie zrozum mnie źle, nadal powinieneś zadbać o takie rzeczy, jak strony internetowe i profile w mediach społecznościowych, ale kiedy już opanujesz te obszary, a potem wrócisz do robienia tego, co robisz najlepiej - treningi fitness! - wtedy twoi obecni klienci powinni zacząć rozpowszechniać informacje. Nie ma lepszej reklamy niż poczta pantoflowa.

Upewnij się, że twój fanpage na Facebooku ma łatwy system do wystawiania opinii, aby każdy mógł przeczytać wszystkie twoje 5-gwiazdkowe recenzje!

Czy bycie trenerem personalnym jest naprawdę łatwiejsze, niż myśli większość ludzi?

Bądź Najlepszy: Twój Osobisty Profil Trenera

Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować swój profil, aby przyciągnąć nowych uczniów na zajęcia coachingowe:

  • Podkreśl swoje mocne strony: umiejętności, doświadczenie, specjalizacje trenerskie. Spróbuj postawić się na miejscu ucznia i zadaj sobie pytanie, co może mieć wpływ na różnicę między tobą a konkurentem.
  • Opowiedz historię: bycie trenerem personalnym to nie tylko wykonywanie ćwiczeń, ale także budowanie zaufania i otwartości między nauczycielem a uczniem. Pokaż, że zwracasz uwagę na oczekiwania swoich uczniów i stowarzyszeń, z którymi pracujesz, podziel się swoimi sukcesami i ulubionymi wskazówkami. Dzięki temu możesz zmaksymalizować cenę, o którą prosisz na koniec treningów...
  • Porozmawiaj o zaangażowaniu, które oferujesz swoim uczniom: nie mów w kategoriach technicznych, po prostu powiedz, co może przynieść twój kurs coachingu sportowego, jakie są cele, które możecie osiągnąć razem: utrata wagi, wskazówki dotyczące fitnessu, kształtowanie, ujędrnianie, kształtowanie sylwetki, podnoszenie ciężarów, dobre samopoczucie, porady żywieniowe.
  • Dodaj jedno lub więcej zdjęć przedstawiających siebie w akcji: „zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów” mówi przysłowie i prawdą jest, że ilustrując swoją działalność coachingową, pomnożymy przez 10 liczbę osób, z którymi się kontaktujesz, a tym samym potencjalnych studentów.
  • Zachowaj ostrożność podczas pisania reklamy: żadne błędy w pisowni lub składni nie będą dozwolone, jeśli chcesz być traktowany poważnie.

Kilka witryn oferuje tego typu usługi, na przykład Superprof czy e-korepetycje.net.

Kobieta ubrana na sportowo, wbiegająca na kolorowe schody.
Zajęcia sportowe i ćwiczenia wymagają motywacji i czasu! | źródło: Unslpash - EV

Znalezienie uczniów nie zawsze jest łatwe, trzeba dokładnie wiedzieć, co chcesz zaoferować, a co możesz zaoferować jako trener personalny, podkreślić swoje cechy, być oddanym i wytrwałym oraz otaczać się profesjonalistami, którzy mogą udzielić dobrych rad.

Następnie, jeśli praca, którą oferujesz, jest na wysokim poziomie, resztę załatwi poczta pantoflowa, zadowolony klient porozmawia o tym z przyjaciółmi, co przyciągnie więcej uczniów. Możesz krok po kroku zbudować udany biznes treningu personalnego.

Zastanów się, Jak Wycenić Swoje Usługi

Wszystkie powyższe wskazówki to świetne podpowiedzi, ale spójrzmy prawdzie w oczy, bywają kosztowne.

Jeśli zarabiasz pieniądze, nie martwi cię to zbytnio, ale są szanse, że szukasz skutecznych metod marketingowych, ponieważ brakuje ci środków finansowych! To błędne koło!

Koszt treningu fitness jest zróżnicowany w zależności od tego, kto oferuje swe usługi. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem, indywidualna sesja treningowa stanowiąca punkt odniesienia zwykle kosztuje około 25–100 PLN, w zależności od poziomu wiedzy. Czas trwania zajęć to od 45 minut do jednej godziny.

Jako zupełnie nowy trener osobisty możesz nie czuć się tak pewnie jak konkurencja. Chcesz uniknąć zaniżania cen, ale nie chcesz ustalać cen tak wysoko, że stracisz klientów.

Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu ceny:

  • Lokacja

Z reguły średni koszt osobistej sesji treningowej wynosi około 50 PLN za godzinę, ale może wzrosnąć do setek, gdy myślisz o miastach takich jak Warszawa.

  • Popyt

Im wyższe zapotrzebowanie, tym wyższa opłata za sesję.

  • Konkurencja

Jeśli nie masz pewności, co do wysokości ceny za godzinę, warto spojrzeć na swoją konkurencję na rynku - co oferują? Czy ich usługa jest bardziej czy mniej zaawansowana niż twoja?

  • Koszty

Nie lekceważ tego, ile będziesz musiał zapłacić podatek i składki na ubezpieczenie społeczne jako osoba samozatrudniona. Kwota, którą musisz opłacić na składki ZUS może wynosić aż 1431,48 PLN miesięcznie! Nie zapominaj też, że jako trener osobisty musisz opłacić ubezpieczenie OC. Wszystkie te koszty sumują się.

  • USP

Czyli unikalna propozycja sprzedaży. Może to zabrzmieć trochę powierzchownie, ale bycie bratem słynnego piłkarza lub siostrą gwiazdy reality TV może być tym punktem sprzedaży dla twojego biznesu. Jeśli chcesz podać osiągnięcia, może wygrałeś nagrody lub konkursy związane z dziedziną fitness, na których możesz się skupić w kampaniach marketingowych.

Dołącz do dyskusji: czy ubezpieczenie trenera osobistego jest naprawdę konieczne?

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Szkolenie dydaktyczne ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Marta

Pozytywnie zakręcona idealistka. Straszna psiara i wielbicielka gier planszowych. Fascynatka lingwistyki, kreatywnego myślenia i samorozwoju.