Na forach i czatach w Internecie 15 i 16-latkowie zadają to samo pytanie:

Czy jestem za młody, aby rozpocząć trening siłowy?

Jeśli chodzi o odpowiedź na ich pytanie, ludzie zwykle przebywają w jednym z dwóch obozów.

Po pierwsze, są tacy, którzy uważają, że trening siłowy i wytrzymałościowy może być wykonywany w każdym wieku, o ile jest on dostosowany do sprawności fizycznej zainteresowanego.

Z drugiej strony są ci, którzy są temu przeciwni. Ci ludzie nalegają, aby tego rodzaju ćwiczeń nie praktykować, dopóki nastolatek nie przestanie rosnąć, czyli w wieku około 20 lat.

W Superprof zawsze zalecamy, abyś zawsze uważał i zasięgał porady profesjonalisty przed rozpoczęciem tego rodzaju ćwiczeń.

Znalezienie osobistego trenera lub innego certyfikowanego eksperta w dziedzinie sportu, który słucha potrzeb młodego klienta i doradza mu najlepsze techniki treningu funkcjonalnego, aby osiągnąć swoje cele, jest sprawą najwyższej wagi.

Aspiracje zdrowotne i sportowe w okresie dojrzewania mogą obejmować:

  • Utrata nadmiernej masy ciała
  • Budowanie masy mięśniowej
  • Przygotowanie do oceny sprawności lub sportów zespołowych
  • Trening do zawodów sportowych

Jeśli chodzi o fitness dla młodzieży, należy pamiętać o kilku rzeczach, aby uniknąć kontuzji, osiągnąć swoje cele i cieszyć się treningiem!

Ograniczenia Wiekowe Nie Dotyczą Sportu

Giuliano Stroe to 13-letni kulturysta z Rumunii.

W wieku zaledwie 5 lat pobił swój własny rekord świata w największej liczbie pompek pod kątem 90 stopni, wykonując ich 20.

W miarę upływu lat Giuliano nadal ustanawiał i bił rekordy światowe ku zdumieniu wielu ludzi.

Ten szalony młodzieniec spędza czas na budowaniu siły i masy mięśniowej, gdy tylko nie przesiaduje w szkole.

Giuliano jest prawdziwym sportowcem, który trenuje na bardzo wysokim poziomie i przestrzega rygorystycznego programu odżywiania i indywidualnego treningu, który ma na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników.

giuliano stoer dziecko kulturysta
Giuliano Stroe: imponujące czy niepokojące? (Źródło: Grunge)

Jego ojciec, pasjonujący się kulturystyką, był siłą napędową treningu mięśniowego dziecka, wprowadzając program fitness Giuliano, gdy ten miał zaledwie 2 lata.

Ogromna siła Giuliano sprawiła, że ​​stał się sensacją telewizyjną i internetową, a nawet ma własny kanał na YouTube, na którym publikuje filmy ze swoimi intensywnymi treningami.

Ta osobliwa historia wkrótce stała się gorzka, gdy Giuliano i jego młodszy brat Claudiu trafili na okładki rumuńskiej prasy.

Ich ojciec, Iulian, został oskarżony o zmuszanie swoich synów do zostania gwiazdami sportu dla pieniędzy. Zaalarmowano służby społeczne, a chłopców zabrano ich rodzicom do czasu wydania orzeczenia przez sąd.

Po ocenie psychologa bracia mogli wrócić do domu do rodziców.

Chociaż etyka leżąca u podstaw opowieści Stroes'a jest mocno dyskusyjna, lekarze odradzają trening siłowy, zanim dzieci przestaną rosnąć.

Jest tak, ponieważ podnoszenie dużych ciężarów może wywierać zbyt duży nacisk na kości, które nie są jeszcze w pełni rozwinięte.

Trening Osobisty w Przygotowaniu do Zawodów: Czy Presja Jest Zbyt Duża?

Bez względu na wiek sportowca presja na sukces w zawodach jest niezaprzeczalna.

Ze względu na charakter konkurencji kandydaci mogą za bardzo przyjmować do siebie różne formy krytyki i skupiać się na dużej wygranej.

Czy jednak ta presja jest zdrowa dla młodych umysłów?

Dla nastolatków znalezienie osobistego trenera, lokalnie lub online, może być dobrym krokiem przed przygotowaniami do zawodów.

Jako akredytowanego profesjonalisty do zadań osobistego trenera należy:

  • Poprawa sprawności fizycznej
  • Zapewnienie dostosowanej diety i programu ćwiczeń, które koncentrują się na potrzebach sportowca
  • Doradzadztwo w sprawie najbardziej efektywnych metod treningowych
  • Ustalenie odpowiedniej pory dnia, by móc wykonać efektywny trening
  • Omówienie postępów w osiąganiu celów

Zaskakująca liczba rodziców działa jako trenerzy, którzy trenują własne dzieci.

Jednak większość z tych rodziców nie zdała żadnych egzaminów, aby uzyskać odpowiednie kwalifikacje i nie uzyskała certyfikatu osobistego trenera.

Wprowadziło to zagrożenia dla zdrowia, ponieważ dziecko może zostać zmuszone do przełamania swoich granic możliwości - czyli czegoś, czego certyfikowany osobisty trener wiedziałby jak uniknąć.

Badanie przeprowadzone w 2008 r. wykazało, że im bardziej pozytywne są relacje dziecka z rodzicami, tym lepiej dziecko radzi sobie na zawodach.

Jednak relacje sportowe rodzic-dziecko mogą być również szkodliwe, ponieważ niektórzy rodzice będą mieli pokusę, aby żyć sukcesami zdobywanymi w sporcie przez ich dzieci.

dziewczynka w kimono siedząca na macie
Możesz uniknąć stania się wymagającym rodzicem, gdy zapiszesz dziecko na zajęcia sportowe prowadzone przez specjalistę (Źródło: Visual Hunt)

Tak więc pomoc prywatnego trenera może motywować dzieci do osiągania celów, zapewniając im bezpieczne środowisko do wyrażania swojego nastawienia do treningu.

Istnieją 4 główne aspekty osobistych usług szkoleniowych:

  • Dyskusja: trenerzy będą prowadzić otwarty dialog ze sportowcem, aby upewnić się, że są zdrowi
  • Wymiana: branie pod uwagę uczuć sportowca i pomaganie mu w przygotowaniu się do zawodów
  • Obserwacja: trener oceni zachowanie młodego człowieka i zidentyfikuje wszelkie negatywne skutki treningu
  • Porada: jako specjalista w zakresie nauki o ćwiczeniach i sporcie, osobisty trener pomoże sportowcom w technikach treningowych i ich odżywianiu.

Ryzyko Związane z Treningiem Siłowym Wykonywanym przez Dzieci

Trening oporowy i budowanie mięśni przyciągają coraz więcej nastolatków, którzy chcą „zrobić rzeźbę”.

Kiedy sportowcy rozpoczynają trening siłowy we wczesnym wieku, powinni zachować szczególną ostrożność, aby zminimalizować ryzyko kontuzji.

W jednym badaniu z 2009 r. Wskazano, że:

„W niektórych raportach retrospektywnych odnotowano złamania metafizyczne w okresie dojrzewania, większość z nich była spowodowana:

  • Nieodpowiednią techniką podnoszenia ciężarów

  • Użyciem zbyt dużej masy

  • Brak nadzoru ze strony dorosłych ”

Jeśli więc myślisz o rozpoczęciu treningów siłowych w młodym wieku, musisz rozważyć kilka rzeczy.

Na przykład, Twój trener doradzi Ci, abyś nie próbował pracować ze zbyt dużą wagą i ćwiczyć zbyt intensywnie.

Nie powinieneś obciążać swojego ciała, gdy ono wciąż rośnie.

W wieku około 15 lat ciało ludzkie ulega poważnym zmianom, dlatego ważne jest, aby nie poddawać go dodatkowemu obciążeniu.

Istnieją pewne ćwiczenia, które są odradzane przez pracowników służby zdrowia, ponieważ wywierają zbyt duży nacisk na kręgosłup, więzadła i stawy.

Obejmują one:

  • Przysiady
  • Podnoszenie ciężarów z przysiadami
  • Martwy ciąg

Nie zaleca się rozpoczynania treningu siłowego przed 15 rokiem życia - dotyczy to zwłaszcza młodych dziewcząt.

Przed tym wiekiem skup się na treningu wytrzymałościowym.

I nie zaniedbuj swojej diety!

Wielu młodych sportowców ma ochotę przyjmować suplementy diety, aby przyspieszyć swój postęp, ale nie daj się zwieść - może to przynieść więcej szkody niż pożytku!

Oprócz nieskutecznych rezultatów, suplementy te mogą być szkodliwe dla zdrowia i należy ich unikać.

Zamiast tego dlaczego nie skupić się na normalnej i zdrowej diecie?

Dowiedz się, w jaki sposób odżywianie wpływa na pracę organizmu. Na przykład do śniadania możesz dodać jajka ze względu na wysoką zawartość białka.

Pamiętaj również, aby rozciągać się po każdym wysiłku.

Chociaż wiele osób myśli, że młodzież jest bardziej elastyczna i dlatego szybciej regenerują się po ćwiczeniach, rozciąganie może pomóc uniknąć dyskomfortu związanego ze sztywnością i napięciem mięśni po treningu.

Upewnij się więc, że dowiesz się, jak odpowiednio zadbać o mięśnie i włączyć rozciąganie do rozgrzewki zarówno przed jak i po treningu.

Przyjęcie takich zdrowych nawyków będzie Ci służyć przy wykonywaniu planu treningowego.

Zajęcia Grupowe

Bieganie, jazda na rowerze i pływanie to proste i naturalne sposoby na spalanie tłuszczu i budowanie mięśni.

Zajęcia w małych i większych grupach są również mniej ryzykowne i najbardziej zabawne oraz satysfakcjonujące dla dzieci.

Granie w koszykówkę z grupą przyjaciół, pluskanie się w basenie czy granie w zbijaka - to różne sposoby, w jakie dzieci mogą nieświadomie budować mięśnie podczas zabawy.

dziewczynki trenujące balet
Zajęcia grupowe mogą okazać się najbardziej motywujące i satysfakcjonujące dla Twojego dziecka! (Źródło: Unsplash)

Istnieją jednak pewne sytuacje, w których wymagane są godziny treninu.

Jeśli dziecko jest zapisane do klubu sportowego i walczy dla drużyny, istnieje mnóstwo trenerów, którzy mogą pomóc w treningu wraz z opiekunem grupy.

Ale upewnij się, że dziecko nie jest pod zbyt dużą presją, aby odnieść sukces!

Osobiste sesje treningowe są doskonałym uzupełnieniem każdego innego treningu, który dziecko może odbywać, ponieważ pracują nad mentalnością i sprawnością fizyczną.

Osobisty trening fitness powinien być niewielki, ale wykonywany stosunkowo często, więc 1 do 2 godzin tygodniowo powinny wystarczyć.

Sport Dla Dzieci

Zdecydowana większość siłowni i klubów fitness ma minimalny wiek około 16 lat i prosi rodziców o zgodę, zanim nastolatki będą mogły wykupić karnet. Ale istnieje wiele bezpieznych ćwiczeń nie obciążających zbytnio organizmu, które możesz wykonywać między lekcjami w szkole lub w pracy, jeśli zależy Ci na utrzymaniu dobrej kondycji.

Istnieje również wiele ćwiczeń, które można wykonywać w domu przy użyciu własnej masy ciała.

Jednym z takich przykładów są pompki.

Kiedy zaczynasz, nie wymagaj od siebie zbyt wiele. Pomoże Ci to uniknąć kontuzji i utrzymać motywację.

Jeśli chcesz rozpocząć trening, dlaczego nie zacząć od robienia pompek wieczorem?

Jeśli nie masz pewności co do metody ich wykonywania, oto kilka prostych wskazówek:

  • Połóż się na brzuchu i połóż dłonie na podłodze na wysokości barków
  • Dolną część ciała podeprzyj na palcach stóp lub kolanach, w zależności od pożądanego poziomu trudności
  • Zegnij i wysuń łokcie na boki, odrywając ciało od podłogi
  • Staraj się, aby klatka piersiowa prawie dotykała podłogi, gdy zejdziesz na dół, bez odciążania ciała
  • Upewnij się, że podczas ćwiczenia utrzymujesz wyprostowane plecy, nie unoś głowy, najlepiej patrz na podłogę pod sobą i pilnuj by nie wypychać bioder do góry.

Nie zapominaj, że Twoje ciało wciąż rośnie i że zareaguje negatywnie na zbyt duże obciążenie, więc poświęć czas na rozwój i regenerację oraz dbanie o siebie!

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Trener sportowy ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5, 1 votes
Loading...

Joanna

Jestem spokojną i szczerą osobą. Uwielbiam relaksować się czytając książki lub oglądając ulubione anime. Lubię uczyć się języków- szczególnie angielskiego i japońskiego. Mogłabym godzinami rozmawiać o regułach gramatycznych.