Niezależnie od tego, czy wolisz ćwiczyć rano, po południu czy pod koniec dnia, ćwiczenia mogą pomóc Ci w poprawie samopoczucia zarówno pod względem fizycznym jak i emocjonalnym.

Wytwarzanie endorfin, które jest uruchamiane przez aktywność fizyczną, działa jako naturalny środek, który pomaga ciału odzyskać siły i zredukować stres.

Niezależnie od tego, czy chodzi o zajęcia fitness w grupie, czy też sam chodzisz na siłownię, poświęcenie czasu na ćwiczenia niesie te same zalety.

Pilates, trening siłowy, cardio, joga, ćwiczenia aerobowe, crossfit, bieganie - ćwiczenia przybierają różne formy!

Jednak nie każdemu łatwo jest rozpocząć zmianę swoich nawyków na zdrowsze, związane ze sportem.

Dlatego wiele osób decyduje się na wsparcie osobistego trenera na wczesnych etapach, aby mogli zapoznać się z podstawami przy pomocy certyfikowanego specjalisty.

Jako akredytowany ekspert osobisty trener będzie mógł wykorzystać swoje umiejętności planowania osobistego programu treningowego, aby stworzyć dostosowany plan oparty na potrzebach i fizjologii, a także na ocenie kondycji i, oczywiście, Twoich celach czy potrzebach.

Nawet jeśli zdecydujesz, że po pewnym czasie chcesz kontynuować trening na własną rękę, wiedza, którą zdobędziesz od osobistego trenera, będzie przydatna przez cały proces utrzymywania ciała w dobrej kondycji.

Oto kilka rzeczy, z którymi mogą pomóc trenerzy indywidualni:

  • Utrata masy ciała: trener udzieli Ci porad dotyczących skutecznych technik treningowych, a także wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania
  • Zwiększenie masy mięśniowej: personalni trenerzy mogą dostosowywać programy treningowe do konkretnych celów
  • Ujędrnienie swojego ciała: dowiesz się jakie ćwiczenia są najlepsze by móc odbywać sesje treningowe całego ciała lub konkretnych partii

Oprócz celów, które mogą pomóc osiągnąć swoim klientom, trenerzy osobiści również wiedzą, jak ważne jest regularne ćwiczenie o właściwej porze dnia.

Wyjaśnią, że dla każdego wyznaczonego celu jest optymalna pora dnia, aby sesja treningowa pozwalała osiągnąć jak najlepsze wyniki.

 

Dlaczego Ważne Jest Kiedy Pójdziesz na Siłownię?

Ćwiczenia mają różny wpływ na Twoje ciało w zależności od tego, kiedy to robisz.

• Poranne Treningi na Odchudzanie

Według badań przeprowadzonych przez American Council on Exercise, jeśli wybierzesz się na jogging tuż po przebudzeniu rano, przed śniadaniem, powinno być Ci łatwiej wykonać trening.

Wynika to z faktu, że ćwiczenia na pusty żołądek oznaczają, że Twoje ciało nie zużywa dodatkowej energii do trawienia jakiegokolwiek jedzenia, więc masz więcej energii do wykorzystania podczas treningu.

Z tego powodu trening przed śniadaniem pomaga w utracie wagi, ponieważ Twoje ciało musi zużyć zgromadzony tłuszcz, aby napędzić Twoją aktywność.

Jeśli jesteś rannym ptaszkiem, zadaj sobie pytanie „Czy w pobliżu jest dostępny osobisty trener, który mógłby ułożyć mi plan treningowy?”.

Optymalny czas dla ćwiczeń fizycznych to między 6 a 8 rano.

W tym dwugodzinnym okresie hormon stresu, kortyzol, osiąga najwyższy poziom.

Kortyzol stymuluje metabolizm organizmu, aby przekształcić zapasy tłuszczu i węglowodanów w energię.

Dodatkową zaletą jest to, że ćwiczenia wcześnie rano zmniejszają apetyt przez resztę dnia, co oznacza, że ​​rzadziej będziesz jeść i podjadać.

mężczyzna mający trudności z wstaniem rano na trening
Czy jesteś rannym ptaszkiem? (Źródło: Visual Hunt)

Tak więc, jeśli chcesz schudnąć, poranek może okazać się Twoim sprzymierzeńcem.

Może także okazać się, że po jakimś czasie nie będziesz w stanie wyobrazić sobie dnia bez porannego joggingu.

• Popołudniowe Treningi Regulujące Funkcje Organizmu

Zaplanowanie osobistej sesji ćwiczeń po południu pomaga utrzymać zegar biologiczny na dobrej drodze.

Chodzi o regulowanie rytmu dobowego, który kontroluje cykl snu i czuwania, abyś mógł lepiej spać w nocy.

Badania wykazały, że temperatura naszego ciała jest najwyższa między 16:00 a 17:00, co oznacza, że ​​jest to czas, kiedy nasze mięśnie są najcieplejsze i najbardziej elastyczne, dzięki czemu treningi są łatwiejsze.

Jeśli więc chcesz poprawić swoją siłę mięśniową, powinieneś trenować późnym popołudniem.

Dotyczy to również treningu wytrzymałościowego, ponieważ wydolność aerobowa jest w tym czasie o 4% wyższa.

• Wieczorne Treningi na Odstresowanie

Treningi wykonywane wieczorową porą pozwalają ciału uwolnić się od napięć, które nagromadziły się w ciągu dnia.

Treningi po pracy między 17:00 a 19:00 to idealny czas na intensywne ćwiczenia, ponieważ Twoje mięśnie miały cały dzień aby się rozgrzać, co oznacza, że ​​możesz dać z siebie więcej i poprawić swoją wydajność.

Należy jednak unikać intensywnych ćwiczeń po godzinie 19, ponieważ podnosi to temperaturę ciała, co może utrudniać zasypianie.

Twój osobisty trener na pewno zaleciłby, aby ćwiczyć jogę lub rozciągać się późnym wieczorem. Pozwoli to Twojemu ciału uwolnić nagromadzone napięcie i zrelaksować się bez energicznych ćwiczeń.

Są też pory dnia, kiedy nie zaleca się wykonywania ćwiczeń.

Na przykład powinieneś unikać ćwiczeń, jeśli nie jadłeś przez kilka godzin.

Jeśli więc chcesz ćwiczyć tuż przed kolacją, upewnij się, że masz lekką przekąskę, która wypełni Twój żołądek na godzinę lub dwie przed rozpoczęciem.

Oczywiście trening przed śniadaniem jest wyjątkiem, ponieważ spanie wymaga mało energii.

Powinieneś także unikać ćwiczeń tuż po posiłku, ponieważ trawienie zużywa dużo energii - energii, którą możesz wykorzystać na trening.

Plan Ćwiczeń do Wykonywania w Pracy

Siedzenie przed ekranem przez cały dzień oznacza, że ​​wiele osób nie ma wystarczająco dużo ruchu, jak powinno.

Ale Twój zawód nie powinien przeszkadzać Ci w utrzymaniu dobrego samopoczucia - zatrudnienie certyfikowanego osobistego trenera może to naprawić!

Dla tych, którzy tylko chodzą z biura, do samochodu, na sofę, a następnie wieczorem do łóżka, konieczność przebywania na siłowni podczas osobistego treningu może zmotywować ich do ruchu.

Istnieją jednak ćwiczenia, które możesz wykonać przebywając w ścianach biura, aby rozciągnąć mięśnie i zapobiec ich sztywnieniu.

trzy osoby ćwiczące w pracy
Nie zaniedbuj swojego zdrowia przez karierę (Źródło: Unsplash)

Oto 4 ćwiczenia, które możesz wykonać przy biurku.

  • Równoległe Podnoszenie Nóg

Usiądź na swoim krześle biurowym i połóż ręce po obu stronach, utrzymując proste ramiona i plecy.

Biorąc głęboki wdech, trzymając nogi razem, unieś je, aż będą równoległe do podłogi.

Zegnij kolana i wróć do pozycji wyjściowej podczas wydechu.

Poświęć kilka sekund na odpoczynek, a następnie powtórz ćwiczenie 10 razy.

To delikatny sposób na wzmocnienie mięśni nóg i kręgosłupa.

  • Na Palcach Stóp

Jeśli spędzasz dużo czasu na nogach, wykorzystaj go w pełni i wzmocnij mięśnie łydek!

Wyciągając brzuch, rozciągnij całą długość ciała od stóp do głów, stojąc na palcach.

Utrzymaj tę pozycję przez 10 sekund.

Powtarzanie tego ćwiczenia przez cały czas pracy wzmocni i ujędrni mięśnie łydek.

Jeśli chcesz popracować nad siłą nóg, powinieneś częściej korzystać ze schodów, a nie windy - te małe ćwiczenia przynoszą efekty!

  • Rozciąganie Ramion

Siedząc na krześle, wyprostuj plecy i unieś ręce nad głowę.

Złóż dłonie razem w kierunku sufitu.

Wykonuj wdech i wydech, jednocześnie podnosząc dłonie przez 5 sekund.

Następnie rozciągnij w prawo przez kolejne 5 sekund, a następnie zwolnij.

Zrób to samo przechylając się w lewą stronę.

Powtórz ten cykl 10 razy.

  • Unoszenie Stóp

Siedząc na krześle z rękami po obu stronach, trzymaj ramiona i plecy prosto.

Unieś nogi o 5 cm w powietrze i utrzymuj tę pozycję przez 10 sekund, utrzymując napięte mięśnie brzucha.

Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Czy Jestem za Stary by Ćwiczyć?

W dzisiejszych czasach jest tyle samo „starszych” osób, co młodszych, ćwiczących na siłowniach i odwiedzających kluby fitness!

Bardziej dojrzali sportowcy również ustalają sobie cele i osiągają je przy pomocy prywatnych instruktorów fitness i podobnie myślących osób podczas zajęć na siłowni.

Poza tym, że jest to dobre dla duszy, ćwiczenia są świetne dla zdrowszego trybu życia i utrzymywania formy, bez względu na wiek!

starsze osoby uprawiające sport nordic walking
Ćwiczenia nie muszą sprawiać Ci bólu żebyś mógł pozostać w formie (Źródło: Visual Hunt)

Zalety ćwiczeń fizycznych dla seniorów obejmują:

  • Zmniejszenie ryzyka upadków
  • Zmniejszenie ryzyka otyłości
  • Łagodzenie stresu i zapobieganie chorobom serca
  • Obniżenie poziomu cholesterolu
  • Łagodzenie objawów osteoporozy

Ograniczenia wiekowe nie dotyczą sportu!

Jeśli nie jesteś przekonany, po prostu spójrz na liczby.

Każdego roku tysiące „starszych” sportowców wypełnia wyzwania, o których wielu młodych ludzi nigdy nie marzy, takich jak maratony i triatlony.

Na przykład kanadyjski biegacz Ed Whitlock był pierwszą osobą w wieku powyżej 70 lat, która ukończyła maraton w niecałe 3 godziny!

Whitlock pobił również rekord świata w półmaratonie w swojej kategorii wiekowej, osiągając szybkie tempo 5,15 km na godzinę.

A jego osobisty najlepszy wynik na 10 km to 44 min 22s.

Skoro więc zrobił to 70-letni biegacz, dlaczego Ty nie możesz?

Dopóki zachowujesz ostrożność i nie posuwasz się za daleko, możesz zachować formę w każdym wieku.

Posiadanie osobistego trenera, który poprowadzi Cię po drodze, może również zwiększyć poziom bezpieczeństwa, jeśli boisz się kontuzji.

Być może zechcesz odwiedzić lekarza przed rozpoczęciem treningu, by ze spokojem ducha rozpocząć program treningowy.

Gdy otrzymasz zielone światło od pracownika służby zdrowia, możesz śmiało zaczynać!

Oto kilka ważnych punktów, o których należy pamiętać, jeśli jesteś starszym sportowcem, który dopiero zaczyna ćwiczyć:

  • Nie rób zbyt wiele za szybko, daj sobie dzień lub dwa na regenerację przed kolejnym treningiem - to przyniesie efekty
  • Unikaj wyścigów i zawodów - nie chcesz łamać swoich limitów!
  • Noś odpowiednie obuwie i ubierz się w lekkie, oddychające ubranie, aby zachować jak najlepszą temperaturę
  • I wreszcie, pamiętaj, aby pić dużo wody! Nawodnienie jest kluczem do udanego treningu

Istnieje wiele sportów, które są odpowiednie dla starszych sportowców, które można uprawiać z osobistym trenerem, takich jak joga.

Joga polega na delikatnych ruchach, technikach rozciągania i oddychania, aby zrelaksować ciało.

Twój osobisty trener pokaże Ci różne ruchy, które mogą poprawić elastyczność i rozładować napięcie, bez przekraczania Twoich granic.

Nordic walking jest również dobry dla osób starszych, ponieważ delikatnie działa na ramiona i mięśnie klatki piersiowej.

Możesz uprawiać nordic walking z przewodnikiem, ze znajomymi, a nawet osobistym trenerem!

Gimnastyka i golf i to zaledwie kropla w morzu aktywności fizycznych, które można dodać do tej listy.

Czy Jestem za Młody by Uprawiać Sport?

Trening siłowy wśród młodzieży staje się rzeczywistością, ponieważ coraz więcej młodych ludzi marzy o ujędrnieniu i wyrzeźbieniu ciała.

Jednak ta forma ćwiczeń może okazać się niebezpieczna, gdy ćwiczy się w młodym wieku.

Ponieważ nastolatki są zasadniczo dziećmi, które wciąż rosną, ich kości są kruche i należy o nie odpowiednio dbać.

Z tego powodu młodzież nie powinna podnosić zbyt dużej wagi i nie powinna być sama podczas sesji treningowych.

Pozyskanie osobistego trenera dla Twojego dziecka może zapewnić mu odpowiednie wytyczne i być dobrym uzupełnieniem ich treningu w sporcie, takim jak piłka nożna czy tenis.

chłopcy grający w piłkę nożną
Nastolatkowie mogą myśleć, że są niezniszczalni, ale ich ciała wciąż rosną i należy się nimi opiekować (Źródło: Unsplash)

Wezwanie specjalisty ds. sportu umożliwi udzielenie:

  • Dyskusji: osobiści trenerzy mogą identyfikować się ze swoim podejściem do treningu i rywalizacji oraz mogą prowadzić otwarty dialog ze sportowcem
  • Wymiany: trener i sportowiec mogą dzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami, aby stworzyć najlepszy możliwy plan treningowy dla potrzeb uczestnika
  • Uwagi: osobisty trener będzie obserwował postawę i reakcję dziecka na ćwiczenia, aby upewnić się, że pozostaje zmotywowany przez cały program
  • Porady: trenerzy sportowi mogą udzielać porad na wiele tematów związanych ze zdrowiem i kondycją, takich jak odżywianie i regeneracja

Jeśli chodzi o osobisty coaching dla młodych ludzi, dobra komunikacja z trenerem ma kluczowe znaczenie.

Prowadzenie otwartego dialogu na temat postępów dziecka w realizacji jego celów zapewni, że jego ogólne samopoczucie będzie w najlepszej kondycji, jak jego ciało.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Trener sportowy ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 1 głos(y)
Loading...

Joanna

Jestem zabawną i bezpośrednią osobą. Uwielbiam relaksować się czytając książki lub spędzając czas z przyjaciółmi. Tłumacz języka angielskiego, z ambicjami do nauki kolejnych czterech języków obcych.