Korepetycje z matematyki to bestseller na rynku nauczania prywatnego.

Dzieci często napotykają przeszkody nie do pokonania, kiedy próbują znaleźć sposób na rozwiązanie zadania. Może to sprawić, że uczniowie będą mieli zaległości z materiałem, a umiejętności matematyczne mogą się znacznie różnić pomiędzy uczniami w klasie.

Szkoła to miejsce, w którym niektórzy uczniowie borykają się z ułamkami, inni z procentami, zaokrąglaniem, algebrą lub obliczeniami.

Jednak te dzieci niekoniecznie są mniej inteligentne niż ich koledzy z klasy. W rzeczywistości są często bystre i dobre w rozwiązywanie problemów życia codziennego, co oznacza, że mają predyspozycje do odkrycia swojej smykałki matematycznej.

Na przykład, gdy dziecko utknie na jakimś poziomie gry wideo, szuka poradników na YouTube i wpisów na forach, które pomogą mu pokonać wyzwanie.

Kiedy muszą dostać się z domu do szkoły są w stanie świadomie wybrać odpowiedni autobus, by dotrzeć na zajęcia na czas.

Jeśli rozpoczynają przygodę z nowym hobby, takim jak jazda na deskorolce, wiedzą, że muszą ćwiczyć i próbować jeszcze raz, ponieważ praktyka czyni mistrza!

Więc dlaczego uczniowie tak bardzo borykają się z matematyką?

Młodzi ludzie nie mają problemu z pokazaniem swojej determinacji, jeśli chodzi o ich życie poza systemem edukacji, ale z jakiegoś powodu lęk przed matematyką są zbyt duże i mogą nawet wywołać lęk przed tematem.

Dostępni najlepsi nauczyciele z: Matematyka
1-sza lekcja za darmo!
Stanisław
5
5 (6 oceny)
Stanisław
zł100
/h
1-sza lekcja za darmo!
Klaudia
5
5 (2 oceny)
Klaudia
zł30
/h
1-sza lekcja za darmo!
Julia
5
5 (4 oceny)
Julia
zł70
/h
1-sza lekcja za darmo!
Robert
5
5 (9 oceny)
Robert
zł35
/h
1-sza lekcja za darmo!
Szymon
5
5 (10 oceny)
Szymon
zł70
/h
1-sza lekcja za darmo!
Aleksandra
5
5 (4 oceny)
Aleksandra
zł40
/h
1-sza lekcja za darmo!
Sandra
5
5 (4 oceny)
Sandra
zł25
/h
1-sza lekcja za darmo!
Łukasz
5
5 (3 oceny)
Łukasz
zł40
/h
1-sza lekcja za darmo!
Stanisław
5
5 (6 oceny)
Stanisław
zł100
/h
1-sza lekcja za darmo!
Klaudia
5
5 (2 oceny)
Klaudia
zł30
/h
1-sza lekcja za darmo!
Julia
5
5 (4 oceny)
Julia
zł70
/h
1-sza lekcja za darmo!
Robert
5
5 (9 oceny)
Robert
zł35
/h
1-sza lekcja za darmo!
Szymon
5
5 (10 oceny)
Szymon
zł70
/h
1-sza lekcja za darmo!
Aleksandra
5
5 (4 oceny)
Aleksandra
zł40
/h
1-sza lekcja za darmo!
Sandra
5
5 (4 oceny)
Sandra
zł25
/h
1-sza lekcja za darmo!
Łukasz
5
5 (3 oceny)
Łukasz
zł40
/h
1-sza lekcje za darmo>

Dlaczego młodsi uczniowie często zmagają się z nauką i odczuwają lęk przed matematyką?

Kiedy się nad tym zastanowić, lęk przed matematyką powstaje na skutek wielu różnych przyczyn. Być może uczeń nie rozumie celu określonej koncepcji matematycznej lub nie postrzega matematyki jako nic innego niż sposób oceny wyników w nauce w szkole.

Istnieje wiele teorii i sugestii wyjaśniających, dlaczego tak się dzieje:

Uczeń czuje się przytłoczony słownictwem matematycznym

Nauczyciel lub prywatny korepetytor matematyki (np. korepetycje matematyka Szczecin) wprowadzi dzieci w język matematyczny, jednak niektóre z nich są związane ze zmianą definicji codziennych słów, co może być mylące. Jednym z takich terminów jest „pierwiastek kwadratowy”, który nie ma nic wspólnego z pierwiastkami poznawanym na chemii lub „iloczyn”, który zwykle nazywamy mnożeniem (dziecko w końcu uczy się tabliczki mnożenia, a nie tabliczki iloczynów).

Krzyżyki, ptaszki, wykrzykniki i znaki zapytania na żółto-zielonym tle.
Trudno zrozumieć, czego się uczysz, jeśli nie znasz terminologii! | źródło: Pixabay - chenspec

Podczas pracy na lekcjach szkolnych uczniowie mogą poczuć się zaskoczeni pytaniem „w którym miejscu linii znajdują się te punkty?”, jeśli linia jest parabolą. W matematyce linia nie zawsze jest prosta, co jest sprzeczne z codzienną ideą linii.

Ponieważ nauczyciele matematyki nie zawsze zdają sobie sprawę z niejasności leksykalnych, często zapominają o ich wyjaśnieniu, więc uczniowie mogą postrzegać słownictwo matematyczne jako język obcy.

Uczeń nie zrozumiał podstaw

Problemy ze zrozumieniem podstaw matematyki, takich jak używanie różnych symboli może mieć negatywny wpływ na przyszłość edukacji dziecka.

Budowanie solidnej podstawy wiedzy ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu w edukacji matematycznej. Wszystkie tematy matematyczne są ze sobą powiązane i zrozumienie nowych zagadnień wymaga opanowania wcześniejszych.

Jeśli więc uczeń nie jest pewien, co należy rozumieć przez „liczbę całkowitą”, „liczbę dziesiętną” lub „liczbę rzeczywistą”, bądź nie zna powodu, dla którego należy zamienić liczbę na literę (jak w algebrze i rachunku różniczkowym), gubi się w obliczeniach.

Niektóre z najpowszechniejszych nieporozumień to:

  • = oznacza „jest równe”, podczas gdy ≠ oznacza „nie jest równe”
  • dlaczego zmieniasz kierunek nierówności, jeśli wartość pomnożymy przez -2, ale nie podczas mnożenia przez 2
  • dlaczego -x może być wartością dodatnią
  • dlaczego x (y + z) = xy + xz ale x (y + z) ≠ xy + z

Oczekiwanie znajomości wszystkich tych matematycznych zasad może być zniechęcające, a nawet powodować lęk przed matematyką, co prowadzi do powstania zjawiska „mgły umysłowej”.

Uczeń nie zdaje sobie sprawy, że poczucie niepewności jest całkowicie normalne

Uciążliwa frustracja spowodowana zapomnieniem czegoś, czego nauczyli się wcześniej, może zdemoralizować niektórych uczniów i sprawić, że będą chcieli przejść do innego tematu.

Istnieje również obawa, że „zrobią z siebie głupka” przed kolegami z klasy, zadając swojemu nauczycielowi nurtujące ich pytanie. Jednak, popełnianie błędów i proszenie o wyjaśnienia jest kluczem do prawdziwego zrozumienia pojęcia.

Aby było to możliwe, potrzebujesz pomocy, aby poczuć się swobodnie w swoim środowisku edukacyjnym, co często jest trudne do osiągnięcia w klasie 30-osobowej rówieśników.

Jak indywidualne metody nauki z nauczycielem matematyki pomagają zbudować poczucie własnej wartości

Dodatkowe zajęcia z indywidualną pomocą nauczyciela matematyki mogą odbudować w uczniu zaufanie do swoich umiejętnościach, biorąc pod uwagę mocne i słabe strony dziecka przy tworzeniu dostosowanego do jego potrzeb planu nauki.

Rola prywatnego nauczyciela matematyki (np. korepetycje matematyka Bydgoszcz) w domu wykracza poza nauczanie. Zanim pedagodzy zostaną prywatnymi nauczycielami, muszą zrozumieć, że praca w charakterze korepetytora obejmuje mentoring i coaching, a także nauczanie przedmiotu, który ich pasjonuje.

Oznacza to pomaganie uczniom w pokonaniu ich uprzedzeń na temat ich własnych zdolności, przed udzieleniem pomocy w odrabianiu lekcji z matematyki i asystą przy trygonometrii i geometrii lub doradztwem w zakresie przygotowania do egzaminu ósmoklasisty lub matury.

Najlepsi korepetytorzy upewniają się, że ich uczniowie są dobrze wyposażeni w spersonalizowane umiejętności uczenia się, które odpowiadają sposobowi myślenia ich uczniów.

Pewność siebie i pozytywne nastawienie są kluczowe dla osiągnięcia znaczących postępów w matematyce, zarówno w prywatnych korepetycjach domowych, jak i w szkole.

Nauczycielka pokazująca do kamery kartkę z ćwiczeniami.
Znajdź nauczyciela, który będzie motywować pociechę i zobacz, jak twoje dziecko rozwija swoje umiejętności matematyczne. | źródło: Unsplash - Beci Harmony

Prywatni korepetytorzy zapewniają spokojne środowisko do nauki, bez bodźców rozpraszających, z mnóstwem zasobów matematycznych (takich jak gry i zagadki matematyczne) oraz zachęcającą postawą, dzięki czemu uczeń czuje się w stanie omówić treść kursu i zadać wiele pytań.

Poczucie swobody w popełnianiu błędów i podejmowaniu nowych prób bez osądzania jest kluczem do pomocy uczniowi w udowodnieniu sobie swoich umiejętności.

Sposób, w jaki lekcje są prowadzone w szkołach, nie zawsze jest odpowiedni dla różnych strategii uczenia się każdego ucznia. Nauczyciele mogą działać zbyt szybko lub zbyt wolno - więc indywidualne korepetycje z matematyki (np. korepetycje matematyka Lublin) mogą być nieocenione dla uczniów, którzy potrzebują odrobiny wsparcia, aby dopasować się do systemu szkolnego.

Pokonaj lęk przed matematyką używając gier matematycznych

Powszechną i skuteczną metodą pomagania dzieciom w przezwyciężaniu blokad mentalnych w matematyce jest podejście do problemów całkowicie pod innym kątem przez granie w zabawne gry matematyczne!

Oderwanie matematyki od królestwa książek i podręczników, przygotowywania do testów i egzaminów oraz używanie jej w zabawnym kontekście pozwala uczniom zdać sobie sprawę z tego, że matematyka jest fajna i dlatego może zmotywować ich do wytrwałości w nauce.

Znajdziesz gry matematyczne w sklepie i online w setkach wersji, każdy z nich pomaga graczom uporać się z konkretną koncepcją matematyczną.

Antywirus - Mutacja

„Gra bio-logiczna”, Antywirus - Mutacja to wyzwanie dla jednego gracza, w którym gracze muszą przesuwać elementy w taki sposób, aby pozbyć się „wirusa”. Po ułożeniu elementów na planszy zgodnie z jedną z 60 kart do gry, celem jest oczyszczenie drogi dla czerwonego wirusa.

Antywirus - Mutacja poprawia umiejętności rozumowania. Podobnie jak w przypadku problemów matematycznych, istnieje cel do osiągnięcia i zasady, których należy przestrzegać.

Aby „wygrać” grę, musisz odblokować ścieżkę, usuwając z drogi inne elementy. Istnieje więc pewien „cel cząstkowy”, który polega na usunięciu przeszkód przed osiągnięciem „prawdziwego celu” usunięcia wirusa. Jest to podobne do wielu aspektów matematyki, w których na przykład trzeba rozłożyć na czynniki równanie kwadratowe przed rozwiązaniem dla x.

W zależności od wybranego poziomu trudności będziesz mieć różną liczbę „celów podrzędnych”. Ten sposób rozwiązywania problemów może poprawić cierpliwość i wytrwałość.

Uczniowie mogą opracować własne strategie uczenia się za pomocą takich gier, ponieważ potrafią zapamiętać pewien rodzaj przeszkód i nauczyć się, jak je pokonać, i zastosować te umiejętności do zadań matematycznych.

Antywirus - Mutacja polega na wykorzystaniu prób i błędów do rozwijania umiejętności akademickich, które można zastosować w matematyce i zwiększyć szanse na sukces w nauce.

Set - rodzinna gra na spostrzegawczość

Set to gra karciana, w której obraz na każdej karcie ma kolor, kształt, cieniowanie i liczbę kształtów. Każda karta jest unikalna, ale ma wspólne cechy z innymi kartami w zestawie.

Spośród 12 kart ułożonych na stole, gracze muszą zidentyfikować zestawy 3 kart, które mają jedną wspólną cechę lub zestaw 3 kart, które nie mają absolutnie żadnych cech wspólnych.

Pierwszy gracz, który zidentyfikuje „set”, wygrywa rundę i gra zaczyna się od nowa.

Ta gra rozwija zdolności asocjacyjne (co jest przydatne do wymyślania rozwiązań matematycznych). Set to także umiejętność szybkiego myślenia i szybkich reakcji, co jest przydatne przy łączeniu typów wyrażeń matematycznych.

Karty Grabowskiego

Karty Grabowskiego to seria unikalnych gier edukacyjnych pomagających dzieciom w nauce liczenia i logicznego myślenia.

  • Dodawania i odejmowanie.

Dodawanie i odejmowanie to nie tylko talia specjalnych kart, ale także książka z opisami wielu różnorodnych gier z ich wykorzystaniem. Można znaleźć wśród nich zarówno takie, które ćwiczą dopełnianie do dziesięciu, jak i takie, które wymagają wykonania trudniejszych działań, co sprawia, że można je wykorzystać na każdym etapie nauki.

  • Tabliczka mnożenia.

Tabliczce mnożenia towarzyszy książka z opisami wielu różnorodnych gier. Dzięki temu każde dziecko znajdzie wśród nich takie, które sprawią wiele radości jemu i całej rodzinie.

  • Gry logiczne.

Gry logiczne to talia specjalnych kart wraz z akcesoriami i wiele różnorodnych gier z ich wykorzystaniem.

Dostrzeżenie zabawnej strony matematyki może pomóc uczniom przezwyciężyć strach

Każda z tych gier jest zabawna i pomaga rozwinąć użyteczne umiejętności rozwiązywania problemów, które można zastosować również w matematyce.

Ponowne wprowadzenie zniechęconych uczniów w matematykę za pomocą takich gier może uratować ich karierę akademicką i zainspirować ich do nauki na wyższym poziomie. Motywacja do nauki to bardzo ważny aspekt edukacji. Wzmocnij ją wybierając odpowiednie metody nauczania dla dziecka.

Nauka metodami alternatywnymi, takimi jak te, może pomóc uczniom odkryć ich umiejętności i zachęcić ich do wykorzystania tych technik w kontekście edukacji.

Treść kursu może być dostosowana do indywidualnego stylu uczenia się dziecka, gdzie uczeń czuje się swobodnie wymyślając własne metody lub „gry”, aby obejść problemy - zamiast się poddawać. Pozwól dziecku uczyć się najefektywniejszymi dla niego metodami podczas zajęć dodatkowych.

Potrzebujesz nauczyciela z przedmiotu: Matematyka ?

Oceń czy nasz artykuł był pomocny 😊

5,00/5 - 3 głos(y)
Loading...

Marta

Pozytywnie zakręcona idealistka. Straszna psiara i wielbicielka gier planszowych. Fascynatka lingwistyki, kreatywnego myślenia i samorozwoju.